Domů / Novinky / Kde se vzal, tu se vzal tuning

Kde se vzal, tu se vzal tuning

Nebaví vás vzhled vašeho automobilu? Chcete ze svého vozidla vytvořit unikátní auto, které se svým vzhledem nebude žádnému jinému automobilu podobat? Pokud tomu tak opravdu je, měli byste investovat do tuningu, který dnes zkrášluje nejedno auto. Zejména majitelé automobilů, kterých se prodalo nespočetně mnoho, volí tuning, dodají tak svému automobilu zcela nový život.

S tuningem se dnes setkáte zcela běžně, ale nabízí se otázka, kde se takový tuinng vzal? Jak se stalo to, že se do vozidel začal přidávat sportovní volantnebo že se na vozy začal montovat sportovní výfuk?

Začátek tuningu spadá do sedmdesátých let

I když není stoprocentně známé, kdy se tuning dostal do automobilového průmyslu, podle všeho se tuning objevil ve světě aut v sedmdesátých letech minulého století. V té době byl automobilový trh značně omezený, i na silnicích se objevovalo jenom málo vozidel. Toho času však lidé prahli po vlastních vozidlech, chtěli však mít vůz, který by i v tom málu vynikal. A tak se pustili do zdokonalování vozidel, což lze označit za počátek tuningu.

Z počátku byl tuning jenom o samolepkách, které prvně byly v podobě šachovnic nebo liščích ocasů. Následovala změna potahu na volantu nebo změna výfuku.

I s přibývajícími vozidly chtěli lidé vynikat

Po sametové revoluci se trh s automobily rapidně změnil. Na českých silnicích se začaly objevovat značky různých automobilů, automobilů na silničních komunikacích rapidně přibylo. Lidé si mohli dovolit značky, o nichž do té doby dokonce ani neměli tušení či zdání.

Je však třeba konstatovat, že i když se v Česku začalo objevovat mnoho značek ze zahraničí, stejně lidé chtěli mít automobil, se kterým budou vynikat. Pokud jste se domnívali, že s přibývajícími vozidly se snížil zájem o tuning, spletli jste se. Bylo to právě naopak. Najednou se mohlo pozměnit mnoho nových vozidel, nad čímž lidé neváhali.

O Angelo

Shlédněte také

Statistiky týkající se geometrie kol vysílají varovná zjištění

Téměř každé druhé auto na našich silnicích má špatnou geometrii kol. Přitom právě na ní, …