Nedávno jsme vám představili nové BMW i3, revoluční malý elektromobil, který má být alternativou k oblíbené trojkové řadě bavoráků. Pro náročnější řidiče pak BMW představí hybridní model i8, který se má řadit mezi absolutní špičku. Jenže kam s ním?
V Mnichově mají celkem jasno. Hlavními trhy budou ten americký, britský a samozřejmě také domácí, německý.
„Největší příjmy bychom měli dosáhnout při prodejích na americkém trhu, který je největší,“ předpovídá Hendrik Wenders, manažer produkce. A na jakou cílovou skupinu s i-osmičkou míří? Především na muže starší 35 s vysokými příjmy a tendencemi šetřit životní prostředí.
Prodávat se ale bude ve zhruba padesáti zemích po celém světě. A kdy? Nový model i8 by měl přijít na trh za zhruba devět měsíců. Stejně jako elektromobil i3 bude možné vůz koupit online přes internet, zavoláním na speciální linku automobilky nebo si můžete přímo k sobě domů pozvat specializovaného prodejce, který s vámi obchod dokončí.
Podle Wenderse automobilka stále zvažuje, jak to udělá v případě, že budou zákazníci potřebovat ujet delší vzdálenost. Nevýhoda elektrických motorů je totiž jejich malý dojezd. U modelu i3 je to řešeno tak, že majitel i3 si může na víkend bezplatně půjčit vůz standardní řady 5.
Další detaily ukáže BMW příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu, téměř přesně dva roky poté, co vývoj i8 oznámila jako koncept.
I když si řeknete, že jde o elektromobil, který určitě nebude po straně jízdních vlastností nic moc, mýlíte se. Elektromotor vyvine sílu až 131 koní, navíc je doplněn 1,5 litrovým tříválcem o výkonu 231 koní. To už je slušná porce síly. Z nuly na sto vás dostane pod pět vteřin, maximální rychlost je však elektronicky omezena na 250km/h. Přitom spotřeba se pohybuje kolem 2,5 litru na 100 kilometrů a vůz vypustí jen 59 gramů CO2 na jeden kilometr.
Photo credit: David Villarreal Fernández