Domů / Jaguar / Jaguar míří stále k výraznějšímu komfortu pro posádku

Jaguar míří stále k výraznějšímu komfortu pro posádku

Září 2013 bude pro motoristy asi navěky spojeno s autosalónem ve Frankfurtu. Je možné, že přijdou další autosalóny ještě s větším výběrem, ale dnes se vzpomíná na Frankfurt 2013. Výčet novinek by byl asi nekonečný a také nudný. Ale když se zaměříme detailněji, již to vypadá lépe. Značka Jaguár byla vždy vnímána jako sportovní luxus, nejinak tomu je v případě novinky Jaguar C-X17.

2014-Jaguar-XJ-R-rear-right-view2Tento zatím koncept sportovního crossoveru ukazuje další směry Jaguaru, ať již jde o vzhled i techniku. Budoucnost Jaguaru se v současné době vidí v dobrém světle, podařilo se mu zvýšit prodej o 40%. Jenže za tím stojí neustálý vývoj a tím i přinášení novinek. Například Jaguar rozšířil nabídku o pohon 4×4, o kombi XF Sportbrake, dnes je ale asi nejžádanější roadster F-Type. Právě pro udržení trendu byla vytvořena studie C-X17 Sports Crossover Concept.
C-X17 je první aplikací nové modulární platformy Intelligent Aluminum Architecture (iQ[Al]). Bude to první sériový model s touto technikou, se kterým přijde nový sportovní sedan na trh v roce 2015. Modelová řada tím také nabídne bezkonkurenčně širokou možnost variant, od úsporné verze s emisemi CO2 nižšími než 100 g/km po výkonné provedení, které pojede rychleji než 300 km/h.
FKaroserie, vytvořená pod vedením šéfdesignéra Iana Calluma navrhl Adam Hatton, rozvíjí v  nové formě tradiční rysy značky Jaguar. Například přední část je jistě inspirovaná modely XF a XJ, zato zadní partie s horizontálními světly širokými blatníky zase ukazují na roadster F-Type. Karoserie je dlouhá 4,72 m, což je o 40 cm více než Range Rover Evoque, ale výšku mají vozy stejnou, 1,65 m. Výrazná rozvor kol, 2905 mm, odpovídá spíše modelu Jaguar XF.
Druhý vůz, který se představil na salónu ve Frankfurtu, je Jaguar XJ 2014. Jde o novou vlajkovou loď značky Jaguar, který nabízí mnohé zlepšení v komfortu interiéru, jistě povzbuzující moment pro posádku.
Současná řada Jaguaru XJ, typ X351, je vlastně začátek vývoje, kde již kromě představeného sportovního modelu XJR, nových barev karoserie a nových vzorů kol dochází k prodloužení a tím zlepšení komfortu na zadních sedadlech. Ta jsou nejen oddělená (nazývá se to airline style), ale obě místa lze elektricky samostatně nastavovat až o 103 mm podélně, ale lze měnit i jejich sklon v úhlu 11° u opěradla a 13° u sedáku. K přepychu přispívá i masážní funkce, která je rozšířena již na tři programy. Novinkou je i zadní zábavní systém tvořený dvěma displeji o úhlopříčce 26 cm.

O

Shlédněte také

Jaguar hlásí problémy

Ačkoliv to nevypadá, Jaguár má problémy. Automobilka vykázala ve čtvrtletí tohoto roku ztrátu před zdaněním …

Napsat komentář