Češi jsou vášnivými cyklisty, a když mají možnost projet se na kole i jinde než ve své domovině, neváhají. Ti, kdo rádi tráví dovolenou aktivně, si s sebou často berou kola. Nosič kol sice zvýší spotřebu paliva, avšak pořád jste na tom lépe, než kdybyste si půjčovali kola až na místě. A jak je to s elektromobily? O kolik se sníží dojezd? To testovali v ADAC.
Je logické, že auto, které má na tažném zařízení přívěs či nosič kol, spotřebuje více paliva. Platí to i pro střešní nosič kol. Hmotnost vozu je vyšší, odpor vzduchu také, dává to smysl. Řidiči elektromobilů však musí kalkulovat nejen s vyššími náklady na palivo, ale také s kratším dojezdem na baterii, tedy častější nutností zastavovat a dobíjet.
Jaký je dojezd s elektromobilem Kia EV6?
V ADAC testovali, kolik kWh spálí převoz jízdních kol či lyží v elektromobilu Kia EV6. Uvažovali dálniční rychlost 120 km/h. Na autě vezli vždy dvě kola, testovali jak variantu na tažném zařízení, tak střešní nosič kol.
Výsledky byly takové, jaké byste mohli očekávat. Nosič kol na tažném zařízení zvýšil spotřebu o 8 %. Střešní nosič pak o 33 %. Nejde přitom o samotný nosič, ale o daná kola, která jsou vysoká a zvyšují odpor vzduchu. Otestovali i střešní nosič bez umístěných kol a spotřeba se v tomto případě zvýšila o 5 %.
Pro srovnání, až pojedete na lyže a budete mít na autě střešní box, ten zvýšil spotřebu o 14 %. Odborníci radí vybírat takový, který má co nejvíce aerodynamický tvar.
Nosič kol na tažné zařízení je výhodnější
Z výše uvedeného měření tedy vyplývá, že nosič kol na tažné zařízení vás bude na spotřebě paliva (ať už máte elektromobil, nebo nikoliv – výsledky budou podobné) stát méně. A kde takový dobrý nosič kol pořídit? Podívejte se do nabídky společnosti Hakr Brno, která prodává příslušenství pro auta. Sportovci si tady přijdou na své. Koupíte zde nejen nosiče kol, ale také nosiče lyží a střešní boxy.