Zbrusu nový McLaren 650S GT3 byl představen poprvé na autosalonu v Ženevě jako náhrada za MP4-12C. Sportovní vůz se představil ve variantě s 640 koňmi pod kapotou a 500 liber-stop točivého momentu. Je tedy jasné, že McLaren chce rozvířit vody u svých konkurentů, jako je Ferrari 458 či Lamborghini Huracan.
GT3 650S se může pochlubit řadou nově vyvinutých závodních dílů, u kterých se předpokládá, že pomohou k rychlejší a hbitější jízdě na závodních okruzích. Teprve až čas ukáže, zda je 650S hodna nosit nálepku GT3. Nyní se pojďme podívat blíže na zoubek, tomuto super sporťáku.
V přední části vozu se může 650S pochlubit velkým uhlíkovým rozbočovačem a sáním vzduchu na každé straně nosu. Revidovaná přední kapota poskytuje dostatečné chlazení a širší přední blatníky ještě více posílili hrozivý postoj vozu McLaren 650S GT3.
Pokud se přesuneme směrem k zadní části, můžeme si všimnout dalších sání vzduchu, které ještě víc e ochlazují motor, zatímco boční prahy se postarají o maximální přítlak k vozovce a závodník se tak může plně věnovat maximální rychlosti.
Zadní křídla zajišťují potřebnou přítlačnou sílu a optimální proudění vzduchu kolem GT3. Aerodynamický kus je agresivní záměrně a představuje významné zlepšení oproti 12C GT3.
V interiéru GT3 jde především o bezpečí řidiče. Ochrana je poskytována především z uhlíkových vláken, které jsou obsažené na podvozku a také nově FIA schválenou klecí, která je lehčí než 12C GT3. Nová klec obsahuje zvýšenou nohu a světlou výšku, což vede k větší míře pohodlí během vytrvalostních závodů.
650S GT3 je nabušen twin-turbo motorem V-8 o objemu 3,8 litru. Přístroj nese stejnou konfiguraci jako model 12C GT3, což znamená, že těží ze stejného počtu 493 koňských sil. Novinku si však přinesl v podobě nového šestistupňové sekvenční převodovky s lepším řazením a chladičem. V závěru by měl být McLaren 650S GT3 rychlejší než předchozí verze této závodní šipky.