I běžný motorista využije v garáži kompresor hned v několika případech. Jako první asi každého napadne dohušťování kol. Mít k dispozici vlastní vzduchové zařízení a nemuset při každém výkyvu tlaku v pneumatikách zajíždět k benzinové pumpě je pro řidiče možná právě ta největší výhoda.
Pro účely huštění si mnozí vystačí s malým 12V kompresorem bez vzdušníku, který je možné napájet i z autozapalovače a tedy brát s sebou na cesty. Pokud ale máte větší ambice než jen nafukování gumových předmětů, vyplatí se spíš 230 V kompresor se vzdušníkem – tlakovou nádobou, ve které se akumuluje vyrobený vzduch.
Takové zařízení je pak použitelné třeba na lakování kapoty stříkací pistolí. Pro kvalitní, rovnoměrný nátěr se bez pistole poháněné vzduchem z kompresoru prakticky neobejdete.
Vzduchové kompresory ale v garáži využijí řidiči i pro další úkony – mezi pneumatická nářadí poháněná vzduchem patří brusky, utahováky, tlakové maznice i odstraňovače samolepek. Při použití výkonnějšího nářadí je potřeba brát v potaz spotřebu vzduchu v l/min (většinou udává výrobce) a podle toho používat kompresor s adekvátním výkonem na výstupu.
Do garáže si vystačíte s hobby kompresorem
Pokud nemáte v plánu provozovat profesionální autodílnu s kompresorem neustále v chodu, naprosto si vystačíte s pístovým hobby kompresorem, který je ostatně pro domácí použití nejvhodnější. Dobrou volbou do garáže jsou kompresory olejové, které mají díky promazávání pístu vyšší životnost.
Nenáročným řešením pro motoristu, který využije stlačený vzduch jednou za čas, jsou třeba pístové kompresory Atmos BOBBY s plně automatickým provozem a dochlazovačem pro snížení vlhkosti vytlačovaného vzduchu. Kompresory Atmos BOBBY jsou usazeny na kolečkách a není tedy problém s nimi popojet, kam potřebujete.
Na trh je dodáváno hned několik variant s variabilním plnícím množstvím vzduchu od 140 do 435 l/min. Svého favorita si tak mezi nimi vybere každý více či méně náročný motorista.