Blížící se frankfurtský autosalón vhání krev do hlavy mnoha lidem. Nejsou to jen zájemci o rychlé vozy, ale i o úsporné, jsou to obchodníci a hlavně konkurence. Společnosti přicházejí s informacemi různě, některé noviny známe dlouho dopředu, ale některé se představí až s přestřižením pásky. Jedním z tajemství je jistě nové Audi Quattro Concept.
Společnost Audi nyní zveřejnila první snímky nového Quattro Concept II, ovšem je to jen kousek, který jen naznačuje, zbytek se odhalí v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu.
Je pravda, že si s tímto modelem Audi dává skutečně načas, o jeho vývoji se hovoří již od roku 2010, takže jsme se snad mohli již dočkat nějaké malé, třeba omezené, výrobní serii. Ovšem, opak je pravdou, o výrobě ani nyní zprávy nejsou, namísto toho jen nevýrazné obrázky nového typu. Snad malujeme taktiku Audi černě, snad to bude ale průlom do 21. století, převratný model, který zničí vše, co tu bylo a je. To by mohlo změnit trochu zesmutnělý obraz firmy v očích jejich příznivců. Ale, jak bylo řečeno, již se dlouho trápit nebudeme a 12. září… uvidíme.
Audi tedy představila první náčrty podoby svého nového Quattra, ale žádný detail, jen tvary k dráždění našich smyslů. Dá se podle toho ale říct, že nová Quattro je aktualizovanou verzí minulých typů Quattro ve stylu, který ukazuje na budoucnost image Audi. Také je pravděpodobné, že vůz bude postaven na technice Audi A6, poháněn 4,0 Audi Turbo V8 a bude mít k dispozici 600 koní a k tomu další energie neznámého množství z elektromotoru nebo snad dokonce hned dvou? Vypadá to, že Quattro je hybridem, ale s ohromnou silou pod kapotou bez ohledu na hospodárnost.
Audi tedy nechce dát žádné podrobnosti, ale můžeme věřit, že když tato ingolstadtská automobilka si připomíná 30 let značky Quattro, měl by to být dárek nejen pro ně, ale hlavně pro všechny zájemce o tuto značku. Zdá se to být vcelku logický krok. Vůz by měl mít samozřejmě stálý pohon na všechna kola, kterými by měl točit dvakrát přeplňovaný motor V8 o objemu 4,0 l, který bude vyladěn na zmíněný výkon 600 koní, tedy 441 kW, a točivý moment 800 N.m.
Uvažuje se proto, že by tak toto auto mohlo zrychlit z klidu na stovku za přibližně 3 sekundy. Díky použití velkého množství hliníku a karbonu je další výhodou velmi nízká váha, pouze 1200 kg. Karoserie dozná velké změny, tedy již ne duch klasické ingolstadtské opatrnosti, ale již nositelem nového a agresivnějšího designu značky. Můžeme v něm nástup designu vozů do nedaleké i vzdálenější budoucnosti.
Zveřejněné nákresy vozu ukazují, že jde o kupé a že jeho profil snad trochu připomíná Alfu Romeo Brera. Můžeme tu vidět progresivněji stylizovanou příď, ale nikdo nezůstane na pochybách, že jde u značku Audi. Také již proniklo, v tomhle duchu se budou vyvíjet všechny další vozy se logem čtyř kruhů v blízké budoucnosti. Můžeme tedy přiznat, že tak velká změna, jakou se novinka prezentuje, to zas nebude. Přesto je design Quattra Conceptu II velmi působivý, a v mnohém nese určité rysy závodního Le Mans prototypu R18.
Pokud jste příznivci Audi, je tohle určitě jeden z důvodů, proč si do Frankfurtu zajet a možná jednou budete mít tento vůz ve vaší garáži.