DPF neboli filtr pevných částic vyžaduje uvedení přesných informací z čidel na filtru i velmi dobrou kondici vstřikování, oxidačního katalyzátoru a také EGR ventilů, turbodmychadla a dalších součástí. Spolehlivou funkčnost DPF nejde garantovat u ojetých automobilů starší výroby.
Častým problémem DPF je ucpání filtru, což je následek vadných senzorů teploty, špatné jízdy, diferenčního tlaku a dalších. Pokud se problémy vyskytnou, je důležité prověřit stav i funkčnost jednotlivých částic. Prohlídku přenechejte odborníkům.
Zkontrolujte, zda správně fungují:
- snímače teploty DPF
- snímače diferenčních tlaků
- oxidační katalyzátor
- zkontrolujte také lambda sondu
- váhu vzduchu
- termostat
Častým problémem je také špatně funkční vstřikovací čerpadlo. Nejčastěji poznáte jeho nefunkčnost zvýšenou spotřebou nebo nadměrnou redukcí sazí. Často dojde i k situaci, kdy vás zradí technika a nedojde k varování, že něco není v pořádku. V tom případě je potřeba navštívit odborníka s diagnostickým přístrojem, případně vyměnit celý filtr. Drobný problém přitom může způsobit posunuté pásmo nebo drobné odchylky hodnot.
Zjistíte-li, že je filtr již nefunkční, je potřeba ho vyměnit. Výměna však výjde i na desítky tisíc korun. Druhou možností je vyčistit filtr. Bohužel pročištění působí jen chvíli a poté je stejně potřeba zakoupit nový DPF. Jednou z možností je technologie čištění Advanpure, která se pohybuje také okolo deseti tisíc korun. Díky této metodě dojde k stoprocentnímu pročištění filtru bez rizika, že dojde k poškození i bez potřeby demontovat teplotní čidla.
Třetí variantou je vybourání filtru. I s odbouraným filtrem není problém projít STK kontrolou emisí. Nicméně tento způsob je velmi diskutabilní a také poměrně neetický. Nicméně pokud vyžadujete po autoservise tento úkon, rozhodně se nedopustí ničeho nezákonného.