Ve vozovém parku české policie se za poslední tři dekády vystřídala pěkná řádka vozů. Od socialistických artefaktů v podobě Lady VAZ 2140 a Volhy 24/2410 přes dlouholeté stálice – ikonické Škody Favorit a věrného nástupce Felicie až po o třídu větší a silnější modely, mezi kterými nesměla chybět ani Octavia. A právě „oktávka“ je již nějakou dobu nejpočetnějším zástupcem policejní flotily a krátce před pandemií si jich PČR od mladoboleslavské automobilky koupila za půl miliardy. Policisté však mají v rukávu i další eso – populární SUV Kodiaq.
Když ve zpětném zrcátku spatříte majáčky na mohutném SUV, možná vám proběhne mráz po zádech. Škoda Kodiaq je sice ve srovnání s americkými full-size SUV docela drobeček, ale ve svém revíru, tedy na českých a potažmo evropských silnicích, rozhodně patří k těm větším účastníkům provozu.
Nové členy, přesněji rovných 500 služebních automobilů, přivítali strážci zákona před několika týdny. Nicméně nebyli jediní. Zatímco česká policie převzala modely se starou maskou, ve Velké Británii budou proti zločincům zasahovat i faceliftované vozy. Zajímavostí je, že pro ministerstvo neplatí běžný Škoda Kodiaq ceník, automobilka dala rezortu mnohem výhodnější nabídku.
Ve Velké Británii už Kodiaqem jezdí
Ve Velké Británii již Škoda Kodiak nějaký ten pátek slouží. Počet vozů, za jejichž volanty nesedí jen policisté, ale také záchranáři a hasiči, se pohybuje řádově ve stovkách. Nyní k nim přibydou další – modernizované verze.
Pokud byste hledali rozdíly mezi služební a civilní variantou mladoboleslavského SUV, najdete je v exteriéru i interiéru. Kromě specifických barevných kombinací a přítomnosti výstražných světel na střeše, v masce chladiče a v nárazníku jsou to upravený kokpit (umožňuje např. integraci záchranného komunikačního systému do továrního infotainmentu), ale také upravený zavazadlový prostor. Ten může pojmout speciální vybavení včetně ventilátorů apod.
Nejen fanoušky škodovek jistě zajímá, jaký poklad se ukrývá pod kapotou policejního Kodiaqu. Překvapení se nekoná, drtivá většina vozů disponuje běžnými benzinovými a naftovými agregáty s výkonem od 110 do 147 kW. Mezi nimi pak vyčnívá několik verzí RS.
Zdroj / foto: skoda-storyboard.com.