Domů / Lotus / Lotus nabírá nové zaměstnance

Lotus nabírá nové zaměstnance

Automobilka Lotus po nedávných problémech a spekulacích o finanční tísni zcela obrací směr a nabírá nové zaměstnance. Těch by měl Lotus přijmout až 100.

 

Jak se v oficiálním vyjádření vyslovili zástupci automobilky z Norwiche, jde o logický krok.

 

„Lotus si prošel těžkým obdobím, ale teď je v silnější pozici. Abychom ale mohli expandovat naše produkty, musíme také rozšířit naše zázemí,“ vyjádřil se Aslam Farikullah, jeden z manažerů.

 

Za rozšiřování zázemí může Lotus poděkovat především investorům z DRB-Hicom, kteří poskytnou Lotusu až 100 milionů liber. Přitom ještě loni chtěla stejná firma Lotus, respektive jeho nadřazenou společnost Proton Holding prodat. Spekulovalo se o přechodu pod křídla německého koncernu Volkswagen.

 

V loňském roce majitelé z DRB-Hicom reagovali na nepříznivý vývoj vyhazovem šéfa Lotusu Danyho Bahara v červnu 2012. Okamžitě také zamítli jeho plánovanou strategii, kdy chtěl prodeje zvednout představením pěti nových modelů. Měl sice ambice konkurovat Porsche nebo Ferrari, ale majitelé očekávají především výsledky, které neměl.

 

Výkonný ředitel DRB-Hicom nyní prohlásil, že do konce roku 2015 by chtěl prodeje Lotusu zvednout až trojnásobně, a to na tři až čtyři tisíce prodaných vozů ročně. Hlavním trhem pro malajskou automobilku má být Čína, Japonsko a Spojené státy Americké. Žádná revoluce v podobě pěti modelů se ale nechystá. Půjde především o evoluci současné nabídky, která čítá modely Elise, Exige a Evora.

 

Nyní prodává Lotus kolem tisíci aut ročně. Do svých řad zanedlouho přijme 45 nových inženýrů, 40 pracovníků k montážní lince a 18 čerstvých absolventů. Počet zaměstnanců tak vzroste na 1200. A majitelé by měli doufat, že tento krok vyjde, za loňský rok totiž automobilka utrpěla ztrátu 115 milionů liber.

 

Photo credit: The Pug Father

O Angelo

Shlédněte také

Geometrie podvozku a způsob měření

Každé vozidlo má podvozek a takzvanou geometrii podvozku. Tato geometrie podvozku musí být také často …

Napsat komentář