V roce 2012 Mazda představila koncept MX-5 GT Concept. Vzhledem k tomu, že odezva na tento automobil byla vcelku pozitivní a dočkala se mnoho reakcí. Rozhodla se Mazda začít vyrábět tento vůz s menšími úpravami.
Nová Mazda MX-5 GT Jota vychází z MX-5 Roadster Coupé 2,0 litrové verze Sport Tech, ale Jota aktualizovala vzhled, přidali sportovnější prky a co je nejdůležitější pro automobilové nadšence nový silnější motor. Výsledkem je pak rychlejší start z nuly na sto oproti modelu MX-5.
Aktuální vzhled a design vozu přidal více sexy linie a Mazda je tak o poznání větší fešák, který vyčnívá z davu více, než tomu bylo doposud. Základní výbava obsahuje sadu litých kol a karbonový zadní diuffuser pro zlepšení dynamiky a jízdních vlastností. Pro obzvláště náročné zákazníky nabízí Mazda možnost volby. Jestli chcete více osobitý vzhled a k tomu ještě lepší aerodynamiku, můžete se rozhodnout pro nárazník z uhlíkových vláken a zadní víko spoileru také z uhlíkových vláken.
V interiéru pak není moc věcí k překvapení. Kožená sedadla jsou nabízena ve třech barevných provedeních: bílá, červená a stříbrná. Opět je zde možnost celkové úpravy a možnosti volby. Mazda se snaží vyhovět všem zákazníkům i těm nejnáročnějším.Pod kapotou se ukrývá nový silnější motor.
Ten nabídne výkon více než 200 koňských sil v základní verzi a můžeme se tak dočkat pořádné zábavy. Motor o obsahu dvou litrů zvládne zrychlení z nuly na sto za pouhých 6,4 sekundy což je výrazné zlepšení oproti předchozí základní verzi MX-5 Sport Tech. Maximální rychlost pak vzrostla na úctyhodných 230 km/h.
Nová Mazda MX-5 Jota se bude prodávat za 48.500 dolarů což při současném kurzu je zhruba 922 tisíc korun českých. Na závěr je třeba říci, že MX-5 Jota může být poslední verzí současné MX-5, proto není překvapením, že se Mazda snažila vyrobit skvělý a specifický vůz.