Možná se to nezdá, ale snad každá automobilka má svůj merchandising. Jedná se o poměrně významnou položku na seznamu příjmů a není se ani moc čemu divit. Pokud se podíváme na ceny reklamních předmětů některých automobilek, začnou na nás jít mdloby.
Taková kšiltovka s logem automobilky pro ní není jen povinností, ale také velmi příjemnou radostí. Jedná se totiž o studnici bohatství. Největší extrém zde představuje především Ferrari. To na svých propagačních předmětech a licencích vydělá ročně skoro půl miliardy dolarů, což činí více než jednu pětinu celkových příjmů automobilky a to není rozhodně zanedbatelné číslo.
U ostatních značek nebude výše tak vysoká, ovšem i přesto se ceny předmětů pohybují nesmírně vysoko. Nejčastěji se jedná o předražené maličkosti, jejichž cena je v poměru k věci velmi vysoká, ovšem celkově není tak vysoká, aby byla nedostupná. A lidé chtějí mít neustále na očích svou oblíbenou značku.
Například diář od Lexusu se 100 listy je tak drahý, že jeden list vyjde na devět korun. Důvodem vysoké ceny jsou nejspíše stylové kovové desky. Mezi další drahé kancelářské potřeby patří sada kovových spon od Lamborghini, jeden kus za 190 korun. Dále zaujme popelníček od Ferrari, ze kterého by náš pan prezident jásal. Za dvanáct stovek obdržíte tuto žlutou “nádheru“.
Nic z toho však váš rozpočet nezruinuje. O něco horší je to například obyčejná parfémovaná svíčka od Bentley. Jedná se sice o hezkou věc, ale dávat za ní 2 200 korun je fakt moc. Pokud si jí zapálíte, měly byste cítit vůni šafránu, kůže, dřeva, pepře, vanilky, pačuli a tonky. A to za ty dva litry fakt stojí.
Zajímavostí je také stolní fotbálek od Audi za 450 tisíc, nebo laserové pero od Porsche za 14 tisíc. No zkrátka nekupte to. To platí také o sadě příručních zavazadel od Lamborghini za téměř 600 tisíc korun! Ale co by fanoušek neudělal že.