Frankfurtský autosalón je jeden z největších ve světě, takže se nelze divit, že není možné poznat všechny novinky všech zúčastněných společností, ať to jsou samotné modely automobilů, ale i výroby autodoplňků, vybavení atd. Časopis AutoGuide.com si vybral TOP 10, někdo jiný by sáhl po jiných značkách i modelech, ale to tak vždy, výběr je subjektivní dojem. Jen neberte přehlídku jako žebříček, jde skutečně jen o výběr desíti.
Opel Monza Concept je ukázkou aut budoucnosti. Jde o podobné s konceptem Buick Riviera, který byl k vidění letos v Šanghaji, ale mí více evropský směr. Novinkou hybridní hnací ústrojí, které spaluje zemní plyn.
Volvo Concept Coupe je jeden ze tří koncepčních vozů, které představilo Volvo. Je to ukázka toho, jak bystře dokáží na světové trendy navazovat skandinávské automobilky. A tak se nemůžeme divit, že jde též o hybrid. Cíle společnosti je u motoru zlepšit účinnost paliv, přičemž hybridní čtyřválcový hnací ústrojí má typicky výkon V8. Tento trend se projeví zejména u přicházejícího modelu XC90 SUV. A snad se také dočkáme u Volva, že začne plánovat sportovní kupé.
Toyota Yaris Hybrid R koncepce je představitelem dalšího hybridu, ale jistě také ne poslední. V našem případě jde o verzi 420 hp Toyota Yaris. Model využívá hned tří elektromotorů společně se 1,6 litrovým přeplňovaným motorem transformovaným z Town Pokey. Navíc se jistě bude líbit jeho design ovlivněný závodními vozy.
Lexus LF-NX Concept je opět konceptem, ale to uvedené desítky určitě patří. Bylo uvedeno, že spotřeba tohoto vozu bude 2,5 litru, opět jde tedy o hybrid, který vyhází přímo z ES300h. To by mohlo znamenat, že výkon bude asi ke 200 koním a asi 40 mpg, ovšem dostane-li se do výroby. Je pravdou, že japonská společnost nesdělila, kdy by se nové verze mohla představit s dalšími podrobnostmi, snad to bude v listopadu letošního roku v Tokyo Motor Show.
Audi Sport Quattro Concept je mohutné auto, které trochu odhaluje něco z konceptu Sport Quattro. Vůz představuje žlutého ďábla s plug-in hybridním hnacím ústrojím a překvapivě funkční kabinou. Zde jsou k dispozici čtyři sedačky, vše pak pohání 4,0 litru twin-turbo V8 ve spojení s hybridním hnacím ústrojím, a výkon? Celkem 700 koní.
Jaguar C-X17 koncept je opět dalším prototypem. C-X17 je však koncept více, než jen náhled na to, co by se mělo stát výrobní prioritou pro Jaguára. Zpočátku se také hovořilo o tom, že by se tento model neměl dostat do výroby, ale nakonec snad týden ve Frankfurtu ukázal něco jiného. Začalo se alespoň s touto platformou počítat. Jaguar by se měl dostat ke středně velkému sportovnímu sedanu. Společnost také slíbila, že tyto modely se v obchodech objeví v roce 2015 ve světě a v roce 2016 v Severní Americe.
Audi Quattro Concept Nanuk nebyl před veletrhem žádným tajemstvím, vědělo se, že Audi plánuje odhalení modelu používajícího alternativní pohonnou jednotku. Ovšem jen s tím rozdílem, že se věřilo v odborných kruzích, že půjde o koncept Sport Quattro.
Snad auto připomíná jako Giugiaro, ale nejde tady o benzínový motor. Nanuk používá V10 turbodiesel o výkonu 544 koní a 738 lb-ft točivého momentu. Je to tedy jak raketa, supersportovní crossover mix, který to z nuly na sto dokáže za 3,8 sekundy. Vzduchové odpružení také umožňuje, že model může pádit po nerovnějším terénu nebo to zarazit i z vyšší rychlosti.
2014 Ferrari 458 Speciale má velmi ceněný 4,5litrový motor V8, upravený tak, aby dal výkon 605 koní. Na autě je ještě řada dalších vylepšení, včetně speciálně navržených pneumatik aerodynamických upgradů a nakonec to nejlepší – dodávat na trh by se auto mělo na jaře a cena začíná na 233.509 dolarech (4.448.860 Kč)!
2014 BMW i8 je plug-in hybridní sportovní vůz, na který se dlouho čekalo. Jeho cena začíná od 135.925 dolarů (2.589.670 Kč). Pod kapotou je 1,5litrový benzínový motor, který dává 231 koní a pohon je na zadní kola. Elektrický motor pohání přední kola. Dohromady má vůz celkem 362 koní a 420 lb-ft točivého momentu. Vůz bude mít zrychlení z nuly na sto za pouhých 4,4 sekund.
Desítku uzavírá 2014 Porsche 918 Spyder. U Porsche bylo zajíkavé, že do poslední chvíle se podařilo utajit, co lze od společnosti čekávat, zejména pokud jde o Porsche 918 Spyder. Byly sice zveřejněny téměř všechny relevantní informace již dlouho dopředu, než se ukázal produkční vůz v médiích. Také se někteří ptali, zda německá značka neukradla svou novinku ve Velké Británii a Itálii. Nakonec zavládla bouře nadšení kolem vozu, a to i poté, co zdánlivě vyčichlo mediální zpravodajství. Byla představena sériová verze supersportovního hybridního roadsteru, který je nepřímým nástupcem modelu Carrera GT, ale není důvod se netěšit, protože auto zvládne stovku za 2,8 s.
Na výčtu je podivné to, že se tu stavějí koncepty vedle aut, která míří již na světový trh, což není asi úplně fér. Ale tak to v automobilismu chodí, hraje se tu na city a pocity.