V posledních letech je bezpečnost klíčovým atributem při návrhu nových modelů všech automobilek. Postupem času totiž téměř všichni řidiči požadují, aby bylo vozidlo bezpečné na silnici. A v dnešní době se není čemu divit. Autonehod neubývá, spíše naopak. Proto je důležité vybrat model, který dokáže ochránit jak řidiče a spolujezdce, tak pasažéry na zadních sedadlech. Všechny nové modely aut prochází crashtesty, aby se schopnost ochránit posádku prověřila. A s nejnovějším vylepšením nyní přichází automobilka Ford. Do svých vozů bude montovat nafukovací bezpečnostní pásy.
O co jde? Je to vlastně takový hybrid mezi klasickým bezpečnostním pásem a airbagem. Nejde o úplně žhavou novinku z dílen pana Forda, protože tento systém už se od roku 2011 objevil v několika automobilech Ford a Lincoln. Fusion ale bude prvním automobilem své třídy, který toto vylepšení bude obsahovat. Ruku na srdce, bezpečnost malých automobilů nebývá nijak závratná, většinou kvůli jejich malé, i když dost pevné konstrukci.
Pásy vypadají jako každé jiné bezpečnostní pásy ve kterémkoliv jiném autě. Jsou ale napojeny na nárazové senzory. Ty v případě nehody vyhodnotí, zda je náraz natolik silný, aby mohl reálně ohrozit posádku. Pokud ano, podobně jako u airbagů dojde k prudkému nafouknutí vzduchem, které pomohou utlumit náraz. Podle všeho by tato funkce měla jít vypnout, například pokud budete chtít na zadní sedadla umístit dětské autosedačky. Airbagy by mohly dítě ohrozit a spíš mu uškodit, než pomoct.
„Nafukovací bezpečnostní pásy jsou navrženy tak, aby pomohly zamezit zraněním hlavy, krku a hrudníku pro cestující na zadních sedadlech. Jsou to často děti, které mohou být zranitelnější. Je to další unikátní vynález naší automobilky, který přispěje k bezpečnosti automobilismu,“ hlásá hrdě pan Sundararajan, šéf bezpečnostního programu automobilky.bezpečnostního programu automobilky.
Photo credit: MSVG