Pokud se řekne Porsche, většině z nás se okamžitě vybaví legendární 911, která mnohými považována za vůbec nejlepší sportovní vůz všech dob. Pokud jeden exemplář tohoto skvělého vozu stojí i ve vaší garáži, tak vám z celého srdce gratulujeme a pokud je ten exemplář ze 70. let, tak vám gratulujeme dvakrát.
Lidé, kteří si v 70. letech zakoupily Porsche 911, z garáže s ním vyjeli jen občas, moc dobře se o něj starali, mají dnes ve svých rukou doslova poklad. Model 2.7 RS totiž dnes patří k momentálně nejvyhledávanějším automobilům ve světě sběratelů vozů, kteří jdou ochotni dát jmění za to, aby jim tento vůz stál v garáži. Ptáte se kolik? Poslední cenová hladina se zastavila na téměř 25 miliónech korun, což je hned několikanásobná částka, než byla původní pořizovací cena automobilu.
Ve své době, se jednalo o velice výjimečný automobil, který se vyráběl ve dvou verzích. První z nich byla oholená až na kost, a byla určena primárně na závodní okruhy. Druhá verze byla určena pro standardní užívání. Svým majitelům nabízela luxusní kožené čalounění a v některých případech dokonce už i klimatizaci.
Na začátku to však tento vůz neměl příliš jednoduché a tím kdo mu házel klacky pod nohy, bylo samo Porsche, tedy spíše jeho obchodníci. Těm se totiž automobil vůbec nelíbil a prohlašovali, že se sotva prodá 500 počátečních kusů. Neměli však pravdu. 500 kusů bylo hned pryč a do automobilky začali proudit stovky dopisů, které si vůz jen chválili a které prosili o výrobu další série. Ty byly vyrobeny ještě další dvě. Nejvíce jich navíc bylo vyrobeno ve velmi populární bílé barvě s červenými nápisy na bocích vozidla.
Pokud tedy máte nějaký ten milion navíc, a hledáte nějakou dobrou investici, je právě tento model velice dobrou volbou, protože má svůj styl a lze předpokládat, že se jeho cena bude nadále navyšovat.