Porsche v současné době pracuje na nástupci dnešní 718 známé jako Cayman či Boxter. Vývoj by měl zahrnovat i jeho elektrickou a hybridní verzi.
Elektrický rychlík
Porsche již delší dobu koketuje s myšlenkou elektrické verze svého sporťáku 718. Ještě v roce 2017 automobilka vznik takového vozu odmítala s tím, že technologie neumožňuji vytvořit stroj, který by konkuroval ostatním verzím, ovšem nyní je vše zcela jinak. „Už máme prototypy příští 718 jezdící na elektřinu, hybridní prototyp teprve chystáme,“ přiznává šéf automobilky Porsche Oliver Blume s tím, že o definitivní podobě hybridní verze teprve bude muset být rozhodnuto.
Dvě platformy
Definitivní podoba elektrické verze prozatím nebyla schválena, jelikož interní studie dokázala že baterie vozu zatím nemohou poskytnout dojezd vyšší než 300 kilometrů, aniž by musela být výrazně upravována platforma tohoto sportovního vozu. I proto Porsche přemýšlí nad variantou, kdy by elektrické varianty stály na platformě PPE, které jsou přizpůsobeny celoelektrickému pohonu, zatímco hybridní varianta by stála na aktuální architektuře. K tomuto kroku se Porsche rozhodla už u Macanu. . „Minimálně dva až tři roky budeme mít obě generace Macanu. Poté se rozhodneme, zda spalovací motory přizpůsobit normě Euro 7, nebo jít čistě cestou elektřiny,“ říká Blume.
Příští generace 718 je určena na rok 2022 přičemž konvenční verze bude nadále využívat plochý dvoulitrový čtyřválec. Elektrické varianty mají být odvozeny z těch vyvíjených pro větší 911, která má jako mildhybrid dorazit v rámci modernizace ještě letos.
Příští generace 718 je určena na rok 2022. Konvenční verzi bude stále pohánět plochý dvoulitrový čtyřválec. Elektrické varianty pak budou odvozeny z větší 911, které by měla jako mildhybrid dorazit ještě letos.