Automobilka škoda je již několik let stálým sponzorem soutěže Tour de France. Poslední etapa letošního ročníku přinesla ukázku modelu Kodiaq, který samozřejmě zůstal stále zamaskovaný.
Ten kdo čekal, že Tour přinese automobil bez jakéhokoliv maskování v plné parádě, ten byl nejspíše lehce zklamaný. Automobil si však mohl prohlédnout pořádně a z blízka, protože Kodiaq byl k vidění již večer 23. července přímo v Paříži, kde se seznamoval s trasou závodu.
Automobil byl nyní o něco více nápadný, než kupříkladu při testech v Norsku, kde byl kamuflován do šedé a černé. Ve Francii se však představil v tónech rudé barvy. Právě Ruda barva je pro vozy Škoda na Tour charakteristická, protože jsou do ní oděny i vozy mobilního dispečinku, ve kterých seděl i ředitel celého závodu Christian Prudhomme.
Automobilka sponzoruje Tour již třináctým rokem po sobě. Dodává automobily organizátorům i některým týmům. Letos bylo těchto vozů více jak 300. Nový, až sedmimístný Kodiaq se nepředstavil v Paříži náhodou. Po premiéře v Berlíně, která proběhne 1. září se nám pak pořádně ukáže na autosalonu právě v Paříži. Toho se dočkáme na přelomu září a října. Na trh se automobil dostane až na počátku příštího roku.
Krom Škodovek však byly na trati k vidění i další zajímavé vozy. Automobilky totiž často využívají tento cyklistický závod k ukázce svého nového modelu. Minulý rok tak například Asto Martin prezentoval svůj vůz model DB9, na kterém byla speciálním způsobem uchycena náhradní kola pro jezdce.
Škoda plánuje být oficiálním sponzorem tour i v příštím roce a proto je dost pravděpodobné, že momentální Superby a sem tam Octavii, do značné nahradí již plně prezentovaný model Kodiaq, který je sice velký, ale bez problému pojme vše, co budou závodníci na své dlouhé etapě potřebovat.