Domů / Volkswagen / Škoda má na jednom prodaném voze větší zisk jak Volkswagen

Škoda má na jednom prodaném voze větší zisk jak Volkswagen

Mezi vůbec nejvýdělečnější automobilové značky patří samozřejmě ty nejluxusnější. Ovšem i obyčejnějším značkám se daří a Škodovce dokonce velmi. Je na tom totiž lépe než Renault či mateřský Volkswagen.

Škodovka patří mezi vůbec nejvýdělečnější automobilky v celé Evropě. EBIT, tedy marže z prodaného kusu u ní činí 9,6% a lépe jsou na tom již jen prodejci luxusních vozů Ferrari a Porsche. Tato marže označuje zisk před započtením úroků a zdanění, což ukazuje, jak velkou část dovede společnost přetransformovat v zisk. Škodovce se právě toto velmi daří, protože se řadí mezi tři nejúspěšnější značky v Evropě. Překonává tak luxusní značky jako BMW, Audi a Mercedes-Benz, které s v tomto ohledu vždy vedou velice dobře.

Za vysokými maržemi stojí nejen prodejní úspěchy, které Škoda v poslední době zaznamenává, ale svou roli zde hrají i nižší mzdy v tuzemských továrnách a efektivní výroba. Továrny Škodovky totiž patří mezi ty nejmodernější a nejvytíženější v celé Evropa.

Pokud se však zaměříme na poměr zisků na jeden vůz, Škoda se nám propadne. Na jednom voze v průměru vydělá zhruba 43 tisíc korun. Na špici tohoto žebříčku se opět tlačí nejluxusnější značky, které díky drahému zboží vydělají nejvíce.

Zde je přeborníkem opět Ferrari, které na jednom voze vydělá 1,5 milionu korun. Hned v závěsu je Porsche s výdělkem 422 tisíc korun na jednom kusu. Naopak Opel na svých prodaných kusech vydělá jen 5 100 korun, ovšem pro něj se i tak jedná o pozitivní zprávu, protože v minulosti na prodejích automobilka prodělávala. Seat je na tom z koncernu Volkswagenu asi nejhůře se ziskem 9 100 korunách na jednom voze. Ovšem ani Volkswagen si nestojí nejlépe. Jeho marže činí 10 700 korun na jednom voze v průměru. Není se tak čemu divit že Volkswagen nedávno vyhlásil snahu marže navýšit.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

O

Shlédněte také

Jak zlepšit zákaznický servis v autoservisu

Kvalitní zákaznický servis je klíčovým faktorem pro úspěch každého autoservisu. Spokojení zákazníci se rádi vracejí …