Elektromotory jsou dnes již jedním z těch nejzákladnějších elektronických mechanismů, které používáme v praxi nejen my, ale i kdokoliv kolem nás od osob až po jednotlivé společnosti. Jedná se přitom také o svět, který je velice rozmanitý. Není tady totiž sebemenší důvod si myslet, že by jednotlivé elektromotory byly zcela stejné.
O to zajímavější ale je, že všeobecně elektromotory fungují na velice podobném principu. Mezi sebou je tak dělí opravdu jen malé fyzikální a technologické odlišnosti, které ale mohou propůjčit celou řadu právě oněch unikátních vlastností.
Základní a nejčastější bezkartáčové motory
Pokud byste vyhledávali elektromotor, který je používaný opravdu nejčastěji, tak určitě narazíte na bezkartáčové motory. Díky jednoduchosti celého mechanismu i funkce jako takové, je jejich funkce velice jednoduchá, úsporná, a dokonce jsou zcela bezúdržbové. Všechno jsou to zásadní výhody, které EC motory Bühler řadí na místa technologií, od kterých očekáváme dlouhodobou konzistentní funkci, u níž ale nechceme v žádném případě pravidelně servisovat jakoukoliv část celého mechanismu.
Méně užívané, ale účelné komutátorové motory
Vedle klasických bezkartáčových motorů jsou komutátorové motory jakýmisi šikovnějšími bratříčky. Ve většině funkcí jsou totiž komutátorové motory mnohem schopnější, než je tomu u EC motorů. Jsou ale náročnější na údržbu a provoz, přičemž je dokonce i jejich vyšší pořizovací cena problémem. I přesto jsou ale na svém místě komutátorové DC motory Bühler tou nejlepší možnou volbou, protože svoji funkci plní doslova na výbornou.
Tam, kde standardní motory už nepostačí
Jsou ale místa, kde standardní motory samy o sobě nemusí postačit. Většinou se jedná o takové systémy, kde nejsou konzistentní podmínky jako je stejný odpor nebo sklon od okolí. Jedinou reálnou možností, jak se s tímto problémem poprat, jsou převodové motory Bühler. Převodovky jsou mechanismem, který má jednoduchou, ale nepostradatelnou funkci. Pomocí převodových soustav jde o to, že dokáží převodové motory udržet konzistentní výkon a rychlost otáčení v závislosti na změnách okolních podmínek kolem motoru.