Continental GT se poprvé představil v roce 2003 jako první Bentley pod nadvládou Volkswagen. První generace Contatinental GT dostala šťávu z motoru W-12 o objemu 6,0 litrů. Speciální edice se opakují až do roku 2011, kdy byla představena druhá generace GT. Přepracovaný grand toner měl v sobě opět motor W-12, ale nyní již o objemu 4,0 litru či případně byl přidána i V-8. V roce pak Bentley představil Continental GT3 závodní auto, které mělo rozvířit vody na závodním okruhu. Jen necelý rok poté vyšla speciální edice GT3-R kupé, která vzdává hold exkluzivní trati.
Vůz se má dostat do oběhu na začátku čtvrtého čtvrtletí roku 2014 a nový model sedí na pomyslném vrcholu Continental V8 lineupu, který se může pochlubit vyšším výkonem a exkluzivní technologií. Tvůrci tvrdí, že se jedná o nejrychlejší, nejdynamičtější a nejcitlivější Bentley, jaké kdy bylo vyrobeno. Pojďme se podívat, co nabízí GT3-R tak zvláštního.
I když vzhled není tak extrémní, ve srovnání se silničním GT3, je GT3-R agresivnější než, kterékoliv kupé, které zatím nastoupilo od Bentley. Hlavní změny jsou patrné v oblasti nárazníku a spodního spoileru. Zajímavostí je i spoiler z uhlíkových vláken, který zvyšuje závodní potenciál GT3-R. Na kapotě vozu si také všimnout dvou otvorů, které ještě více vyzdvihují závodní charakter vozu.
Interiér nabízí osobitý charakter, který je tak typický k vozům Bentley. Ani u Continental GT3-R nebude chybět luxusní vybavení, na které jsme zvyklí. Prošívané kožené sedačky, luxusní materiály, ušlechtilé kovy a spousty dalších skrytých drobností. Zajímavostí je i použitá barva. Ne tolik častá zelená skvělé kontrastuje s šedivým prokladem celého vozu.
GT3-R nabízí motor V-8 s 572 koňmi o objemu 4,0 litrů. Výkon se zvýšil o 51 koňských sil oproti standardním číslům V-8. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 3,8 sekundy a maximální rychlost je 273 kilometrů za hodinu.