S historií, která začala v roce 1989 je Mazda MX-5 jedním z nejlépe prodávaných kabrioletů na trhu. Ve své 21 let dlouhé historii, bylo k vidění tři různých generací MX-5, řada velkých aktualizací, designů a ještě více změn v motoru. Nicméně v pro letošní rok se chystá další změna a to čtvrtá generace, která má svoji premiéru ohlášenou na 3. září letošního roku.
Mazda MX-5 se zachová pohon zadních kol společně se sportovním kupé, který je inspirovaný Shinari konceptem představeným začátkem tohoto roku. V nové verzi dojde i ke snížení hmotnosti menší než 1000 kg.
Tělo nového generace MX-5 bude sestaveno z oceli a má představovat pevnost a sílu materiálů a několika geniálních konstrukčních řešení, jako je páteřní rám. Změní se i velká přední mřížka, která se vrátila do původní základní verze. Kromě toho si můžete všimnout i změny světlometů, které mají momentálně šikmí kapkovitý tvar s osvětlením LED technologií.
Sportovnější vzhled a lehčí tělo si již bude zuby na všechny showroomy, které může Mazda MX-5 při svém nástupu okupovat. Odhadovaná hmotnost vozu je 1000kg což je o dost méně než tomu bylo u modelu z roku 2012.
Pro všechny milovníky opravdového propojení vozu s člověkem, máme dobrou zprávu. Mazda se rozhodla nabízet sportovní vůz s možností maximálních úprav, aby došlo právě k osobnění vozu a propojením stroje a člověka.
Původní domněnky pro Mazdu MX-5 obsahovali 1,5 litrový motor, který produkoval 125 koní a byl propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Nyní se však mluví o 2,0 litrovém motoru, který osedlá 145 koní. Zachována zůstane manuální převodovka s možnosti její záměny za semi-automatickou převodovku.
Nová Mazda MX-5 bude muset čelit ostré konkurenci v podobě Mini Cooperu S Cabrio či Mitsubishi Eclipse Spyder. Uvidíme jak si s tím čtvrtá generace Mazdy MX-5 poradí, ale určitě si neudělá z ostudy kabát.