Autosalony jsou „Mekkou“ pro všechny příznivce rychlých kol, někteří na ně jezdí pravidelně, někteří „povinně“ jednou za život, a někteří jen doufají, že jednou… Teď se oči všech upínají směrem Frankfurt, v polovině září to vypukne – Frankfurt Auto Show. Jednotlivé automobilky zde představí své novinky, inovace, technologické a bezpečnostní novinky a ještě mnoho dalšího. Některé novinky se již znají dopředu, ale jistě se dočkáme i některých překvapení, bienále Frankfurtu za to jistě stojí.
Dnes se můžeme podívat třeba na Volkswagen, který má v ČR nejen dobré jméno, ale i své zastoupení. Z jeho tří světových premiér si můžeme přiblížit nový superhatch Golf R. Jím chce VW rozšířit řadu svých Golfů, tedy po standardním hatchbacku, BlueMotionech, 4Motionech a jiných typech to je letos Golf R. Ten v sobě pojí silnější verzi motoru z GTI a pohon na všechna kola. Jestli si pamatujete, tak s touto kombinací jsme se již setkali na Audi S3.
Přeplňovaný motor 2.0 TFSI bude laděn na výkon 221 kW, tedy 296 koní a točivý moment dosáhne hodnoty až 380 N.m. Je top například oproti GTI zlepšení o takřka 60 kW a 30 N.m. Když si představíme stejné parametry motoru, asi pochopíme i obdobné dynamické parametry. Uvádí se, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h s manuální převodovkou za 5,3 vteřin, s dvouspojkovým ústrojím DSG to dokážeme za 4,9. Sami jistě vidíte, že vůz šest desetin k dobru proti předešlým typům Golfů.
Do standardního vybavení patří 18palcová kola, systémy EDS a XDS Plus a samozřejmou věcí je i speciálně naladěný podvozek, tedy o 0,5 cm nižší než u třeba Golfu GTI a dokonce o 2 cm nižší než u původního modelu. Takže od ostatních verzí Golfu bude nové R naprosto spolehlivě k rozeznání jen třeba podle designu kol, ale i masky chladiče a čtyř koncovek výfuků.
Jak společnost uváděla, nová generace Golfů by měla být dokonce levnější než předchozí Golf R, který se prodával za ceny od 960 tisíc korun.
Nové „r“ je v skutečnosti čtvrtým modelem, ale zatímco předchozí generace se vyvíjely postupně kupředu, v této nejnovější verzi se Golf přesouvá vpřed na mílovými kroky. Třeba jen Golf R skrývá zmíněných ohromných 296 koní, ale stačí porovnat s předchůdci, 237 hp v prvním Golfu R32, další 247 koní, které následovaly a konečně 261 koní na typu Golf R. Výkon je opět směřována na všechna čtyři kola prostřednictvím systému Haldex, a to buď se šestistupňovou manuální nebo se dvouspojkovou převodovkou. Duální výfukové potrubí bude vyčnívat ze difuzor a navíc kupující se bude moci rozhodnout pro 18ti nebo 19ti palcová kola.
Parametrů, které mohou překvapit, je jistě víc, ale na ně se můžeme soustředit, až bude superhatch Golf R představen veřejnosti, takže uvidíme v září ve Frankfurtu.