Většina lidí vnímá dopravní značení jako celek, ale ve skutečnosti jde pouze o činnou plochu. Tedy folii, která je nalepená na štítu. Ten je společně s objímkou, sloupkem a patkou součástí sestavy. Tu schvaluje ministerstvo na základě posudků vydaných akreditovanou zkušebnou.
Následující informace nám poskytli odborníci na svislé a vodorovné dopravní značení z firmy AZznačky.
V novodobé historii dopravního značení se značky dávaly na rovný plech, ale ten nebyl vyhovující z hlediska bezpečnosti. Proto se do konstrukce začlenil váleček. Postupem času se začal používat pozinkovaný plech s dvojitým ohybem. Ten vyhovuje evropským normám a odolá vnějším vlivům a do značné míry i vandalům.
V České republice je činná plocha značky ke štítu ukotvena nastřelovanými upínacími prvky. Podle odborníků by prošroubování vedlo ke korozi a znehodnocení fólie. Ve světě jsou však prošroubované značky poměrně běžnou záležitostí.
V minulosti se prováděly testy různých materiálů, ale ukázalo se, že si plast s fólií příliš nerozumí (např. za mrazivého počasí). Poté se fólie lepily na hliníkové štíty, které se zpočátku jevily jako ideální. Jenomže právě hliníkové značky příliš často mizely a končily ve sběrnách. Proto se nyní hliník používá především na velkoplošné svislé dopravní značení nad úrovní vozovky.
Dalším důvodem pro nahrazení hliníkových nosných konstrukcí byla bezpečnost. V případě nehody bylo pravděpodobné, že náraz skončí fatálně. Proto se nyní používají tzv. měkké konstrukce, které se v důsledku nehody zničí, ale většinou řidiče nezraní.
Co se týče fólií, v současné době se dopravní značení tiskne výhradně na retroreflexní folie. Nejvýkonnější třída RA3 je k vidění v okolí dálnic, silnic pro motorová vozidla a značky nad úrovní vozovky.