Žijeme v době, kdy se technologie šíří a zlepšují takovou rychlostí, že kdybychom s nimi chtěli držet krok v každém směru, tak neděláme nic jiného, než že se je neustále učíme. Zvláště v poslední době nastal překotný nárůst elektroniky, konektivity, dotykových technologií a mnoho dalšího a automobilům se to také nevyhnulo. Pojďme se se podívat na to nejzajímavější, co vozy nabízejí.
Vznětový benzinový motor
Kombinace motoru bez svíček a benzinu, věc, se kterou experimentoval již Mercedes, ale jediný kdo to zatím umí je Mazda. Japonští inženýři se i do budoucna chtějí vyhýbat přeplňování kdekoliv to jen bude možné. Druhá generace motorů Skyactive, která přijde v roce 2020, bude vznětová. Výsledkem by měla být vysoká účinnost, nízká spotřeba a nízké emise.
Chytrý stop-start
Technologie Stop-start je řidiči celkem dost nenáviděná. Často funguje chaoticky, je doprovázena vibracemi a často se deaktivuje při studeném motoru. Optimisté ale doufají, že vše vyřeší nová metodika měření spotřeby. Připravuje se také propojení tohoto systému s navigačními systémy a kamerami, aby docházelo k jeho promyšlenější činnosti.
Aktivní aerodynamika
Současné vozy pracují s technologií uzavírání lamel v předním nárazníku a vysunováním zadního spoileru ve vyšších rychlostech, či natáčením křídla při brždění. Ovšem možnosti aktivní aerodynamiky jsou mnohem širší. Mercedes si například nyní hraje s možností prodloužení zadní části vozu ve vyšších rychlostech, což by mělo výrazně snížit odpor vzduchu. Podobných řešení se pak nabízí celá řada.
Grafen
Tento materiál se stává předmětem nejen mnoha sci-fi románů, ale také se dostává do úvah automobilových inženýrů. Jedná se o pružný, transparentní, elektrický a tepelně vodivý materiál, který je 200 krát pevnější než ocel. Je to voštinová uhlíková mřížka o tloušťce atomu. Pokud se použije v kompozitních materiálech, bude možné snížit váhu karoserie až o třetinu. O možnosti použití v karoseriích s integrovanými obvody a displejích nemluvě. Momentálně probíhají masivní investice do této technologie.