Nejen úspěchy automobilky Tesla inspirují stále více začínajících automobilek k realizaci vlastních elektromobilů. Jednou z nich se chce stát i legendární Pininfarina.
Staré jméno v novém kabátu
Když v roce 1930 zakládal Battista „Pinin“ Farina, svou karosárnu, jen stěží by jej napadlo, že za téměř 100 let by se mohla jeho značka proměnit v automobilku, která vyrábí vozy na elektrický pohon. Italská značka se stala v poválečném období legendární především díky své spolupráci s Ferrari, pro které navrhovala její modely. Ovšem časy se mění, Ferrari si již automobily navrhuje samo a tak si Pininfarina hledá jiné uplatnění a to v oblasti elektromobility.
Novým majitelem italské legendy je indická Mahindra, která chce světoznámého jména využít ve zcela novém odvětví dopravního průmyslu a chce ze značky udělat výrobce naprosto výjimečných a luxusních elektormobilů.
Překonat své předky
„Snem mého otce bylo vybudovat automobilovou společnost a snem jeho otce bylo také vybudovat automobilovou společnost. Na mně teď je tyto sny realizovat,“ řekl na ženevském autosalonu předseda představenstva firmy Paulo Pininfarina.
Vnuk legendárního Pinina sice neupřesnil, jak toho chce značka dosáhnout, nic to však nemění na tom, že rodinný odkaz bude pokračovat i nadále. Nebude to mít totiž vůbec jednoduché, jelikož automobilka bude začínat zcela od začátku. Nicméně slavné jméno, společně s indickým kapitálem by mohlo celý rozjezd značně usnadnit. Navíc automobilka má skutečně zajímavé nápady.
Unikátní koncept
Ty zhmotnila do nové ho a poměrně unikátního konceptu jménem HK GT, který by mohl stát základem pro její další, sériově vyráběné automobily. Jedná se povedené grand turismo s racčími dveřmi o konfiguraci 2+2, které by se mohlo stát soupeřem například pro Mercedes-Benz CLS. Výkon vozu činí 800 KW a o extrémní dojezd jednoho tisíce kilometrů na jediné nabití se stará mikroturbína.