Domů / Audi / Audi předvedla kabriolet A3 a sportovní Nanuk Quattro

Audi předvedla kabriolet A3 a sportovní Nanuk Quattro

Všechny novinky frankfurtského autosalónu 2013 nemohl jeden člověk snad postřehnout. Desítky automobilových koncernů, ale i výrobců doplňků a vybavení zde přestavily to nejlepší ze své výroby, ale také ukázaly, kam budou mířit a také, co mohou zákazníci v brzké či vzdálené budoucnosti očekávat. Podívejme se nyní pod pokličku Audi.

Na ploše Audi byla jedním z magnetů nová A3 Cabriolet. Pro české návštěvníky to jistě mohlo být i proto, že  kabriolety jsou na našich silnicích stále vzácné. Ale nechme být zatím naše silnice a podívejme se na A3 blíže.

3Model A3 Cabriolet se svou koncepcí odprostil od atchbacků. Tento kabriolet má delší záď, podobně jako větší bratříček A5 Cabriolet. Na druhou stranu řešení zadních partií s úzkými koncovými světly a mohutnou odtokovou hranou vychází z řešení, které bylo užito na sedanu A3. Kabriolet A3 má skládací plátěnou střechu, která se dokáže vysunout, ale i sejmout během jízdy, uvádí se, že do rychlosti 50 km/h. Celá operace pak trvá jen 18 vteřin. Díky použitému plátnu, oproti skládací pevné střeše, se snížila celková hmotnost auta. Toto řešení je i méně náročné na potřebný prostor. Kabriolet A3 je přesto oproti třídveřovému hatchbacku těžší o 115 kilogramů. Délka vozu je 4,42 m, šířka 1,79 m s výška 1,41 m. Významně se o 60 litrů zvětšil i zavazadlový prostor, dnes kabriolet nabízí celkem 287 litrů při natažené střeše.
Vůz je stavěn pro 4 cestující, ovšem u zadních sedadel jde spíše o provizorium, ta jsou spíše určena pro převoz zavazadel, resp. pro děti. Je to kvůli linii střechy. Majitelé jiných A3 jistě poznají, že palubní deska je shodná s ostatními karosářskými verzemi současných A3.

2 Základem kabrioletu je platforma MQB, motory budou jsou také shodné s ostatními karosářskými verzemi A3. V základní nabídce je motor 1.4 TFSI se 103 kW výkonu. Ve verzi silnější půjde o benzinový motor 1.8 TFSI se 132 kW, časem se má objevit i otevřená verze S3 s dvoulitrovým motorem TFSI s výkonem 221 kW. Ta by měla mít zrychlení z nuly na sto za 5,4 sekundy. Rozporný názor může být na omezovač rychlosti, která autu nedovolí víc než 250 km/h. Uvádí se, že spotřeba bude „kombinovaných“ 7,1 litru benzinu. Pro zájemce o kabriolet s naftovým motorem bude v nabídce základní verze s 1.6 TDI (81 kW) nebo dvoulitrový turbodiesel se 110 kW. A nyní to hlavní, kdy si pro auto budeme moci jít do prodejny? Podle společnosti Audi by měl být prodej automobilu zahájen v roce 2014, a to tak aby v něm mohli zájemci vyrazit na letní sezonu.
Další frankfurtskou novinkou Audiny je sportovní koncept nanuk quattro, jehož design je z dílny studia Italdesign Giugiaro. V Ženevě z jejich „prken“ byl představen konceptu Parkour.
Audi nanuk quattro concept je kombinací výkonů silničních supersportů s praktičností SUV, tomu odpovídá i exteriér. Model má délku 4,54 m, šířku 1,99 m a výšku 1,34 m. To vše  stojí na speciálním hliníkovém rámu Audi Space Frame, díly karoserie jsou z kompozitu s příměsí uhlíkových vláken. Vzduchový podvozek vozu umožňuje zvětšit světlou výšku až o 40 mm. Systém si sám může tuto výšku regulovat v závislosti na aktuální rychlosti nebo na dostupných datech z navigačního systému. Při výběru motoru se Audi orientovalo podle současných SUV. Je zde umístěn dvakrát přeplňovaný naftový agregát TDI s deseti válci, objemem 5 litru a výkonem 400 kW. A tak nebude ani překvapením točivý moment 1000 N.m v 1.500 otáčkách za minutu a maximální rychlost 305 km/h. Motor spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou, přes kterou je výkon přenášen na všechna kola. A na závěr opět překvapující spotřeba, pro kombinovanou spotřebu je to pouhých 7,8 l/100 km.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

O

Shlédněte také

Audi bude pohánět i vodík

Koncern Volkswagen a jeho vozy se v současné době soustředí především na vývoj elektromobilů. Ovšem Audi …

Napsat komentář