Domů / BMW / Novinky z Frankfurtu i na náš trh, a to i elektromobily

Novinky z Frankfurtu i na náš trh, a to i elektromobily

Frankfurtský autosalón 2013 přenesl řadu novinek. Podívejme se třeba na BMW, to nabídlo ne své expozici několik ekoaut. Úplnými novinkami byly modely zástupci zelené značky BMW i, jmenovitě i3 a i8. Představila se tu i studie BMW Concept5 X5 eDrive, velké bavorské SUV na elektřinu, tedy plug-in s hybridní technikou. U tohoto vzorku víme, že půjde o pohon dvěma turby přeplňovaným čtyřválcem, ale nebylo uvedeno, jakým ale zřejmě půjde o benzinový.

Kombinovací bude elektromotor s výkonem 70 kW, který bude brát energii z Li-Ion akumulátorů, které jsou pod podlahou kufrové části. Ze vzorku také vyplývá, že pokud by oba motory běžely současně, pak X5 eDrive bude čtyřkolkou s tím, že každý motor pohání jednu nápravu.
auto 09-09 BMW i3 Model X5 bude schopen jezdit ve třech režimech, jako klasický hybridu s volbou nejvýhodnějšího kompromisu mezi spotřebou a dynamikou, dále jako elektroautomobil na vzdálenost do 30 km, ale také v módu Safe Battery, který nepoužije kapacitu akumulátorů a zachová ji pro pozdější použití a vůz mezitím jede jen na benzin. Společnost uvádí, že zrychlení z nuly na sto by mělo být pod 7 sekund při kombinované spotřebě 3,8 l na 100 km. V tomto případě jsou také uvažované emise pod 90 g CO na kilometr jízdy. Model byl ještě “vyzdoben“ specifickými 21” koly, zásuvkou na připojení k elektrické síti, ještě k tomu modré lamely ledvinek, lištu zadního i předního nárazníku a k tomu ojedinělé střešní lyžiny.
BMW-X5-eDrive-Hybrid-Concept-2Elektrický model BMW i3 nyní půjde na trh, což je novinka. Model samotný novinkou není, je znám již dva roky, ale te´d víme, kolik bude stát, základní verze 900 tisíc korun. Společnost přislíbila, že se ctitelé značky dočkají i hybridu.
Vůz bude čtyřmístným hatchbackem poháněným vzadu umístěným elektromotorem s výkonem 125 kW (170 k), jeho točivý moment vrcholí 250 N. m. Pohonná jednotka má váhu 50 kg, auto jako celek 1195 kg. Je to způsobeno tím, že při stavbě auta byly použity plasty vyztužené uhlíkovými vlákny a podvozek je z hliníku. Uvádí se, že zrychlení z nuly na stovku je potřeba 7,2 sekund, udává se však akceleraci v poloviční hodnotě 3,7 s. Nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezována na 150 km/h. Model má 19″ kola s pneumatikami 155/70.
jistě bude čtenáře zajímat, jak a kde si model i3 mohou koupit. Zatím bylo uvedeno, že to lze, a to i s nabídkou souvisejících služeb, jen od vybraných „BMW i agentů“, v multimediálních centrech, ale také online. U nás si budeme muset trochu ale počkat, obdobně ani v Německu to nepůjde tak rychle, a to až od listopadu 2013. Mimo základní verzi, jejíž cenu jsme již uvedli, verze s prodlouženým dojezdem doplněnou o agregát s vnitřním spalováním přijde na trh později a bude stát více, pro Německo je zatím uvedena 39.450 eur.

Pro doplnění, tato verze bude mít u zadní nápravy kromě elektromotoru ještě benzinový dvouválec s výkonem 25 kW (34 k). Tento vůz by měl pak akční rádius 300 km. Parametry elektrovozů nejsou skutečně ohromující, ale i tak je o ně velký zájem. Společnost již nyní eviduje více než 90 tisíc žádostí jen o testovací jízdy. Kolik si jich auto koupí ve skutečnosti, není známé, ale vzbudit zájem se BMW skutečně podařilo.

O

Shlédněte také

Co je potřeba k tomu, aby elektromobily ovládly trh?

Elektromobily mají před sebou zářnou budoucnost. Už teď jsou poměrně populární, k vrcholu jim ale …

Napsat komentář