Že má Ferrari problém je okamžitě jasné při pohledu na výsledky ze závodů. Má problém dostat se do třetí části kvalifikace a nepomohla ani řada nových vylepšení. Kde je tedy zakopán pes?
Podvodníček Ferrari?
V loňském roce to bylo právě Ferrari a jeho neskutečný motor, o kterých se tak moc mluvilo. Na okruzích jako je Spa či Monza doslova válelo. S problémy se však střetávalo na okruzích, s pomalými zatáčkami. Letošní rok se scénář opakuje, ovšem ve zcela opačném gardu. V pomalých zatáčkách na tom Ferrari není vůbec špatně, kde ale výrazně ztrácí jsou dlouhé rovinky. Důvod?
FIA v loňském roce vydala technické směrnice a tím Ferrari přišlo o výhodu, kterou mu jeho technická řešení propůjčovala. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat, nicméně Ferrari souvislost s horšími výsledky a novými směrnicemi zásadně odmítá.
Nicméně mezi Ferrari a FIA vznikla dohoda aby se vyhnuly vzájemným sporům, která obsahovala i povinnost Ferrari provést na svých motorech úpravy. Tyto úpravy musely udělati jiné stáje, nicméně Ferrari a jiné stáje využívající jeho techniku zaznamenaly daleko horší časy.
Navíc se také předpokládá, že Mercedes zapracoval na své pohonné jednotce. O tom hovoří jak zákazníci, tak také soupeři, například Honda. Podle některých údajů by mělo Ferrari na Mercdes ztrácet až 50 koňských sil.
Ferrari se proto nyní snaží zapracovat na svém vozu z pohledu aerodynamiky. Tady zřejmě nebude ten největší problém, ale jedná se o jedinou oblast, ve které může získat alespoň nějaké desetinky k dobru a nabrat solidnější formu.
Co se pohonné jednotky týče, Ferrari má velmi náročnou pozici. Továrny byly zavřené, takže motorová oddělení nemohla pracovat na 100 %. Tím se celý vývoj pohonných jednotek hibernoval.
Ferrari se tak musí zaměřit na jednotku pro příští rok. Do té doby nezbývá než jen pilovat aerodynamiku a dalších menších úpravách. Hovoří se například o upraveném chladiči. Stále není jasné, čím se mohlo Ferrari dostat za hranu pravidel.