Na Frankfurtský autosalón se těšily tisíce fanoušků motorismu, někteří třeba právě na Ferrari 458 Speciale. Tento vůz firma již prezentovala v tomto roce v srpnu, ale oficiální představení bylo až ve Frankfurtu. Jde o verzi kupé, ale nejde tu o typ, spíše o aerodynamiku. Na vzhledu modelu se podíleli prý také experti Pininfariny. Na jejich stolech dostal vůz nový přední nárazník s pohyblivými klapkami, které se objevují i na zádi.
Ty slouží k tomu, aby v závislosti na rychlosti přidávaly přítlak a tím se snižoval odpor vzduchu. Dalšími novinkami jsou rychlé pruhy na karoserii a také velká kola, která jsou obutá do speciálně navržených pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Díky všem svým vymoženostem model 458 Speciale zvládne rekordní, měřeno mezi všemi vozy Ferrari v historii, nejkratší časové zrychlení, 1,33 g. Pokud jde o vlastní rychlení, je to od nuly na stovku za rovné 3 sekundy, na dvoustovku již za 9,1 s.
Model 458 Speciale má současně nižší váhu, uvádí se 1290 kg, což je o 90 kg méně než standardní 458 Italia. Asi nebudeme na pochybách, že se s tím nese i zvýšení výkonu. Takže atmosférický motor V8 4,5 l má při 597 koních při 9000 otáčkách a 539 N. m v 6000 min-1. Z toho se dá vypočítat, že litrový výkon motoru je 134 k/l.
Nově představený model 458 Speciale se tak dostal na špici nejen ve své značce, ale jde i tak o nejlepší výsledek u silničních automobilů vůbec.
Dobrou vizitkou Ferrari je vynikající elektronika. V našem případě to je Side Slip Angle Control (SSC), jehož prostřednictvím systému kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly.
Novinkou je i protiskluzové zařízení (SSC), posílení rovnováhy a trakce na míru pneumatikách Michelin. Brzdy prošly také modernizací, třeba nové třmeny, které byly vyvinuty pomocí technologie od LaFerrari. Ferrari také tvrdí, že některé technologie 458 Speciale bude dále používat na svých budoucích silničních vozidlech. Uvnitř Speciale je také velmi cílenější interiér, např. moderní sedadla.
Ferrari zatím uvedlo, že Speciale by mělo v základní verzi stát 200.000 liber, ovšem to je zatím jen odhad.
Další „bombou“ Ferrari je model 430 Scuderia, verze podobná svým pojetím modelům Challenge Stradale. Oproti tradičním 430 je rozdílem v mírně upraveném vzhledu, ale největším rozdílem je pohonná jednotka. Jde o vylepšený osmiválec o objemu 4,3 litru, který zákal výkon 510 koní při 8 500 ot./min. Druhou, možná výraznější, odlišností je snížení váhy vozu o 150 kg. To po výpočtech znamená výkon 1 koně na 2,45 kg váhy.
Pak jistě zaujmou některé některá vizuální vylepšení, třeba koncovky výfuku, systém kontroly trakce. Nový model má k dispozici elektronický diferenciál E-Diff.
Pokud jde o další zlepšení, software a převodovka byly převzaty z monopostu Ferrari, čímž převodovka dokáže měnit převody za méně než 60 milisekund.