Domů / Ostatní značky / Hybrdiní bestie Volvo XC90 T8

Hybrdiní bestie Volvo XC90 T8

Od roku 2002 je XC90 jedním z nejvíce vychvalovaných vozů SUV na trhu. Díky skvělému zpracování, řadě bezpečnostních prvků a výbornému zázemí pro rodinu s dětmi, bylo toto vozidlo nezměněno více jak deset let. Nově přebudovaná XC90 pro rok 2016 nabídla aktualizaci v každém koutu vozu. Nový styl, futuristický interiér, pohodlí a nové bezpečnostní prvky ukazují opět tah na branku.

Nyní se nám představý nadupaný a inteligentní motor této společnosti. Volvo totiž vypustilo ven bestii o obsahu 4,4 litru s motorem V-8, který dokáže udržet na uzdě přes 400 koňských sil. Nízká spotřeba zaručena. Pojďme se blíže podívat na nového dinosaura ze stáje Volvo a jejich hybridní motor.volvo-xc90-t8-back

Exteriér

Stejně jako u většiny hybridů i XC90 T8 je shodná se svými zážehovými a vznětovými bratry. Jaká bude úspora při ježdění, zatím není jasné. Aspoň co se týče stylu. Můžeme však nalézt drobné detaily, které rozlišují T8 od zbytku XC90. Je to především odznak na zadních dveří, který upozorňuje na vyjímečnost tohoto vozu. 

XC90 má kompletně přepracovný předek. Obsahuje novou moderní mříž a mnohem tenčí světlomety. Kapota navíc obsahuje svalnaté linie, které navyšují sportovní charakter vozu. 

V zadní části najdeme čistý a moderní design, kterým XC90 oplývá. Nemusíte být milovník Volva či SUV vozů, ale jedno si musíte přiznat. Do nové XC90 se zamilujete. Je prostě nádherná. 

Interiér

Stejně je na tom interiér. Zde opět nenajdete žádné změny až na drobné detaily v podobě T8 odznaku. Uvnitř najdeme jemnou Nappa kůži, která se rozprostírá po celé kabině. Dřevěné obložení dotváří celou atmosféru a jemné maličkosti jsou pak třešinkou na dortu. 

Interiér je navíc velmi prostorný. Je to díky nové architektuře vozu. Baterie se táhne pod palubní deskou až k zadní části vozu. Díky tomu nemá baterie vliv na prostor v kabině. Navíc se skvěle vyvážilo těžiště, právě díky umístění baterie. Volvo neponechalo nic náhodě a opět nám představuje bezpečné auto, se kterým je snadná manipulace.

volvo-xc90-t8-int 2

Hnací ústrojí

Druhá generace XC90 přinesla celkem pět druhů pohonné jednotky. Super kombo T8 je však nejvíce zajímavá. První hybridní motor obsahuje 2,0 litrový čtyřválcový benzínový motor s 80 koňmi a elektrický motor, který je napojen na zadní nápravu. Celkový výkon se zastavil na 400 koní a 472 liber-stop točivého momentu. Vše je pod diktátem osmistupňové automatické převodovky. 

Benzínová jednotka je zcela nová. Technologie použí turbodmychadla a kompresní jednotku k co nejlepšímu výkonu. Díky tomu je motor za pomoci hybridu více uspornější a ekologičtější. 

Během jízdy si můžete dovolit zvolit jeden z pěti režimů jízdy. Hybrid, Pure Electrit, AWD, Power či Úspora. První tři režimy jsou jasné. Stupeň Power neboli síla vypustí sportovní bestii, která strhne XC90 do zavratných otáček. Ostatní režimy nabízejí kombinaci různých stylů jízdy. 

Volvo zatím nevydalo cenovku pro tuto hybridní bombu, ale můžeme očekávat, že se vyšplhá na více jak jeden a půl milionu korun. 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

O

Shlédněte také

Řecký ostrov se díky Volkswagenu promění na místo zaslíbené čisté energii.

Volkswagen podepsal s řeckou vládou memorandum o ostrově Astypalaii, který se díky jeho invencím již brzy …

Napsat komentář