Synonymem luxusu a spolehlivosti je v očích veřejnosti určitě na jednom z prvních míst značka Ford. Na letošním salónu ve Frankfurtu se představila hned s několika novinkami, které překvapily i potěšily. Podívejme se na některé z nich. Na evropské trhy by měl konečně dorazit Ford EcoSport, to s litrovým motorem EcoBoost.
Auto není novinkou, bylo představeno již vloni, ale zatím se prodávalo v Jižní Americe, ale toto malé SUV se konečně dostane i do Evropy, slíbený byl začátek příštího roku. Mělo by jít o 500 kusové série EcoSport Limited Edition, která bude mít tříválcový turbomotor 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW a plnou výbavu. To znamená, že nové multimediální technologie AppLink 2.0, rozhraní Ford Sync, koženého čalounění a 17″ litá kola. První kusy se budou prodávat přes internet online a cena?
19.950 eur, tedy asi 510.000 Kč. Ale netěšte se, na českém trhu tato novinka přijde později. Dále bychom mohli zmínit Ford Mondeo Vignale. Ty vyplynula z toho, že Ford se chystá na novou luxusní verzi svých aut. Varianta Vignale bude poprvé prezentována na novém Mondeu. Opět tento model přijde na trh v Evropě nejdříve v příštím roce nebo až na začátku 2015. A bude dostupná i ve vrcholné verzi pod názvem Vignale, což bylo jméno někdejšího designérského studia z Turína. Pro nás může být pozitivní, že toto studio bylo podepsáno i pod naší starou Tatrou 613. Ovšem studio zaniklo již v roce 1974.
Vignale je určeno pro ty, pro které je dnešní vrcholná verze Mondea, což je Titanium X Plus, ještě málo exkluzivní. Jak má společnost zjištěno, jde údajně asi 10 až 15 procent. Jinak je Vignale inspirováno moderní industriálním designem a proti běžným verzím nového Mondea se liší přepracovanou maskou chladiče a novým nárazníkem s diodovými mlhovkami. Navíc celek doplňují ještě chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, 20″ kola a samozřejmě nemohou chybět nápisy Vignale. Interiéry zdobí kožené čalounění s motivem kosočtverců, kůže je dokonce použita i na palubní desce, kde ve výbavě nechybí ani Wi-Fi. Do třetice zmíníme Ford S-Max Concept. Jeho předchůdci sportovnímu MPV Ford S-Max je již sedm let a dočkal se modernizací před třemi lety. Frankfurt měl proto ukázat, co můžeme čekat v blízké budoucnosti.
Jak jsme mohli vidět, jistě to je budoucnost světlá. Představený koncept dostal nejnovější změny designového jazyka Kinetic. Třeba přídi doslova vévodí charakteristická maska chladiče, protáhlé světlomety a dynamicky vyhlížející nárazník. Nového S-Maxu je také nižší a robustnější, jako bych to měl být Aston Martin pro sedm cestujících. Interiér doznal zestřízlivění, třeba středová konzola se zmenšila jen na ovládání klimatizace a rádia, protože vše ostatní se děje přes obrovský dotykový displej systému Ford Sync. Takže tu nečekejte klasické budíky, vše pracuje elektronicky. Dá se říci, že vzhled přístrojové desky je úchvatný, jen jsou obavy, aby se toto vše dostalo i do výrobní verze. Ještě můžeme dodat, že na předvedené verzi byl benzínový čtyřválec EcoBoost o objemu 1.5 litru o výkonu 133 kW při 6000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 240 Nm.