Skupina Volkswagen zaznamenala během července úspěch. Její prodeje stouply o celá 3 procenta, a to celosvětově. Koncern, který kromě Volkswagenu zahrnuje ještě značky Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Porsche a Bentley si tak může mnout ruce nad vyššími zisky.
Krizí zmítaná Evropa ale samozřejmě na vylepšení prodejů nestačí. Hlavní podíl na vyšším zisku mají americký a čínský trh. Zejména v Číně poptávka po automobilech stále stoupá a pro automobilky už dnes orientace na tento trh není výhodou, ale nutností, pokud to myslí s prodeji vážně.
V Číně se letos prodalo až 1,79 milionu nových vozů, v Americe pak něco kolem 350 tisíc. V Evropě naopak poptávka po nových automobilech klesá celkově, nejen u VW a přidružených značek. Prodeje VW klesly na starém kontinentu o 3%. Koncern Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšit prodejnost na 10 milionů vozů ročně. Chce tak předstihnout Toyotu, která má v Asii velké zastoupení a na světě je jedničkou s 9,75 miliony prodanými vozy.
Na zlepšení prodejnosti se samozřejmě podílí i česká automobilka Škoda z Mladé Boleslavi. Její modely už se dávno zbavily nálepky socialistických křápů z východu, jejichž cenu můžete zdvojnásobit, když natankujete plnou nádrž. Naopak, Octavia a Superb jsou velmi žádanými vozy i v zahraničí, především ve Velké Británii. Na Asii ale v Mladé Boleslavi rozhodně nezapomínají, na místní trh cílí především s modelem Rapid, který má i svou speciální verzi nabízenou pouze v Indii. Ano, i tam sklízí Škoda úspěch.
Nedávno Škodovka ukázala omlazený model Yeti, který se už brzy dostane na naše silnice.
Volkswagen ale chce bojovat také v rámci „domovského“ Německa, kde nejsou majoritní automobilkou. S BMW a Mercedesem bojuje zejména Audi a Porsche, které pod VW spadají, Volkswageny pak nepřímo bojují o statut lepšího prodejce s Opelem, který v posledních letech chytil druhou mízu a také se dere na výsluní.