Volvo má nového člena elektrifikovaného rodiny, se kterým přichází hned několik výrazných novinek.
Zcela jinak
Volvo si vždy potrpělo na schopnost nabídnout svým zákazníkům maximální bezpečí. Tento závazek se ovšem nyní rozšiřuje o snahu bojovat s klimatickými změnami a ochrany celé společnosti. V posledních letech automobilka rozšiřuje svou nabídku vozidel o několik elektrifikovaných modelů, které byly mezi zákazníky dobře přijaty. Údajně až jeden ze tří prodaných modelů je dnes elektrifikovaný. Automobilka by však chtělo, aby to v roce 2025 bylo již 50 % modelů a zbytek budou hybridy, a do roku 2040 by se pak chtěla stát značka zcela uhlíkově neutrální.
K naplnění těchto cílů má pomoci také čistě elektrická novinka C40 Recharge, která přináší několik samostatných novinek. „C40 Recharge představuje budoucnost značky Volvo a ukazuje, jakým směrem se vydáváme. Je plně elektrické, nabízené výhradně online s praktickým balíčkem zákaznických služeb a bude dostupné k rychlému dodání. Pořídit si nové Volvo nebylo nikdy tak atraktivní,“ uvedl Henrik Green, šéf technologického oddělení.
C40 stojí na nové platformě CMA, a přináší vzhled určený pro elektrické modely od Volva. Týká se to především přídě, který nabízí světlomety s pixel-technologií. Při pohledu na zadní partie naopak vidíme snížený profil střechy, který navazuje na dynamické tvary zadní části.
Novinku by měla napájet dvojice elektromotorů a baterie o kapacitě 78 kWh, která postačí na 420 kilometrů na jedno nabití. Vůz by měl být první modelem značky, který bude dostupný výhradně online, přičemž zájemci mohou volit z předem nakonfigurovaných modelů. Tím je zajištěna co nejvyšší rychlost dodání. Začátek výroby modelu je naplánován na podzim tohoto roku a bude se vyrábět v belgickém Ghentu. Kdy přesně se novinka dostane k prvním zákazníkům však není momentálně jasné.