Nikoho jistě nepřekvapí, že mezi největší producenty nákladních vozů patří firma německého původu. Novinkou však může být například její stáří či osobnosti stojící u jejího zrodu.
Nizozemská kvalita
Jedním z největších výrobců nákladních vozů v Evropě je bezesporu nizozemská společnost DAF. Ve svých začátcích se sice zabývala opravou člunů, později však přešla k výrobě přívěsů a návěsů a později i rozebíratelných kontejnerových přívěsů, což jí masivně zvedlo poptávku a učinilo z ní jednoho z největších producentů. Tři prototypy nákladních vozů představila již v průběhu 2. světové války a v roce 1949 začala i s jejich sériovou produkcí.
Výroba společností DAF je mezi automobilkami specifická především kladením velkého důrazu na zákazníka. Funguje na principu výroby na zakázku, tedy přesně podle parametrů, které si klient zadá. V současnosti DAF CF nabízí tři modelové řady. Nejrobustnější z nich je model CF, sloužící především ve stavebnictví a pro pohyb v terénu. Model XF je používán pro přepravu na dlouhých trasách. Nejmenším z modelů je LF, ten je určen především pro rozvoz zboží.
Německý diesel
Neméně známá je německá značka MAN TGL. U jejího zrodu stojí konstruktér Rudolf Diesel, který vyrobil první naftový motor MAN již v roce 1897. První nákladní vůz pak spatřil světlo světa v roce 1924. Firmě výrazně pomohla k růstu především zvýšená poptávka po nákladních vozech v období po 2. světové válce; v současnosti se zabývá také produkcí autobusů.
Vozy MAN jsou děleny do tří základních kategorií – lehké, středně těžké a těžké. Tahače s návěsem mají široké spektrum využití – od přepravy zboží na dálkových trasách až pro práci na stavbách.
Vozy obou značek brázdí české silnice v hojném počtu. Jsou tedy široce dostupné jak přímo od výrobce, tak v bazarech nákladních aut.