Sousloví cenově dostupné rumunské SUV možná nezní příliš atraktivně, ale v případě Dacie Duster jde o velmi zajímavý kousek. Po představení na ženevském autosalonu v roce 2010 si „esúvéčko“ okamžitě našlo spoustu příznivců a po radikální modernizaci o tři roky později se základna příznivců výrazně rozšířila. Najít v tomto segmentu automobil s lepším poměrem ceny a užitných vlastností není snadné!
Dacii se s Dusterem daří i na českém trhu. Drží se na předních příčkách a po nástupu modernizované verze je o SUV s rumunským rodokmenem ještě větší zájem. V rámci změn došlo k odstranění největších slabin a automobilu přibylo několik nových vlastností. Co se nezměnilo, je základní koncept – stále jde o konstrukčně jednoduchý vůz, jehož největším tahákem je nízká cena.
Pokud toužíte po vozidle z kategorie SUV, ale máte výrazně omezené finanční prostředky, bude se vám Dacia Duster zamlouvat. Aby ne, když se díky vyšší světlé výšce neztratí ani v členitějším terénu (pozor, řeč je o verzi s pohonem všech kol) a v některých ohledech předčí i podstatně dražší konkurenty.
Duster nyní budí lepší dojem i díky nové čelní masce s moderními světlomety. Jakoby se posunul o kategorii výše, a to bez nutnosti výrazného navýšení ceny. Ke změnám došlo i v zadní části vozu, kde dělají parádu koncová světla s novou grafikou. Robustní dojem umocňují mohutnější střešní nosiče a zdařilá kola.
Největší proměnou však Dacia Duster prošla v interiéru. Přestože nedošlo ke změnám prostorových poměrů, současný vzhled vnitřku vozidla vypadá k nepoznání. V podstatě šlo o logický krok automobilky, která vyslyšela výtky ze strany zákazníků. Těm se poněkud spartánský vnitřek Dacie příliš nezamlouval. Současná přístrojová deska vypadá skvěle a v kombinaci s navigačním systémem (dostanete ho s nejvyšším stupněm výbavy) působí o třídu výše.
V novém Dusteru se můžete projet po domluvě s autorizovaným prodejcem Renault Retail Group. Více se dozvíte na www.rpz.cz.