Ačkoliv to nevypadá, Jaguár má problémy. Automobilka vykázala ve čtvrtletí tohoto roku ztrátu před zdaněním 90 milionů liber. V minulém roce však byla v tomto období v zisku.
Nepříznivé podmínky
Největší britský výrobce automobilů uvedl, že na vině je především 13% propad prodeje. Méně vozů bylo prodáno především v Číně, navíc k tomu musíme připočíst i určitou nervozitu automobilky z brexitu, od kterého nikdo neví co čekat. A ještě tu máme patálie s naftovými agregáty v Evropě. Dohromady poměrně nestabilní půda.
Řešením jak by se chtěl Jaguar podobným problémům pro příště vyhnout je rozsáhlý program na snížení nákladů. Do něj chce automobilka investovat 2,5 miliardy liber, tedy asi 73 miliard korun. Tento program by měl výrazně navýšit kompletní ziskovost společnosti.
Tradice bude muset jít stranou
Automobilka produkuje celou řadu modelů s tradičním dieselovým agregátem a jen pomalu vychází vstříc stále silnější poptávce po hybridech a elektromobilech. Největší problémy má v Číně, což si nikdo nedokáže pořádně vysvětlit, protože ostatní prodejci zde slaví jeden úspěch za druhým a prodeje jim strmě rostou.
Společnost je momentálně v držení indické Tata Motors, která se sama potýká s problémy. V období od července do září také vykázala ztrátu a to i přesto, že i ona byla v loňském roce v zisku.
Snad se tedy Jaguar ze svých problémů dostane. Jeho oslabení by byl nejen pro evropský trh velkou škodou.