Proč nekupovat velká kola? Důvodů je hned několik. Tím nejzásadnějším jsou ale peníze a náklady na údržbu. Pojďme se podívat na zásadní nevýhody velkých kol.
Velká kola vypadají mnohem lépe než ta malá. Dělají z auta něco víc. Vůz je díky nim zkrátka nepřehlédnutelný. Pokud si i vy myslíte, že velká kola jsou super, v tomto článku vás přesvědčíme o opaku.
Vyšší náklady na provoz
Kola dělají auto. Koho zajímá, že ta skořápka okolo vypadá báječně, když jsou kola ojetá a ráfky nevýrazné? Je sice pravda, že velká kola vypadají elegantně a většině vozů i sluší, jak se ale říká – každá mince má dvě strany. Velká kola (např. modely ze sekce ALU kola 5×112 R17) totiž patří mezi ty části výbavy, které vyšponují provozní náklady na úplný vrchol.
Horší požitek z jízdy
Jestliže sledujete recenze nových modelů aut, zřejmě jste si všimli, že nejvíce kritiky se často snáší na kola s větším průměrem disků. Je to proto, že bočnice disku tvoří pružící element, který při výjezdu z nerovnosti pohltí část nárazu. Tím ulehčují práci tlumičům. Čím je ale konstrukce podvozku jednodušší, tím výrazněji se toto negativum projeví i ve vašem pocitu z jízdy.
Tvrdý náraz při každé nerovnosti
Znáte pneumatiky typu Run-flat? Pokud ne, tak vězte, že se jedná o pneumatiky s vyztuženou bočnicí, které umožňují jízdu i na prázdných pneumatikách. Z toho automaticky vyplývá, že jízda s takovýmito pneumatikami není příliš pohodlná. Při jakékoliv nerovnosti totiž dostávají zabrat tlumiče, čímž se vracíme k předchozímu bodu. A navíc jsou o poznání dražší než klasické pneumatiky, stejně tak jako rozměrnější ráfky.
Kde pořídit kvalitní kola?
Kvalitní jízda si žádá i jisté investice. Pokud si chcete užít tu nejlepší jízdu vašeho života, měli byste začít právě u kol. Prodejce Motolab nabízí širokou nabídku pneumatik pro celou řadu vozů. K dispozici jsou například ALU kola 5×100 R16, či výše zmiňované R17, pokud vám nebudou vadit vyšší provozní náklady. Vše za rozumnou cenu.