Koncern Volkswagen a jeho vozy se v současné době soustředí především na vývoj elektromobilů. Ovšem Audi myslí i na vodík.
Vodíkové Audi
I Audi se momentálně soustředí na své čistě elektrické automobily. Již se nám představilo menší SUV e-tron a nyní nás čeká nástup sportovní verze e-tron Sportback a rychlý fastback e-tron GT. K tomu nás navíc čeká ještě elektrosuperposrt PB18 e-tron díky čemuž má Audi rozhodně co nabídnout. Ovšem myslí i na to, že ne každý je s elektromobily spokojen a proto se chce zaměřit také na vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články.
„Budeme klást větší důraz na vodíkové palivové články, vložíme do nich více peněz, větší kapacitu lidí a větší důvěru,“ říká předseda představenstva Audi Bram Schot, který loni nahradil na této pozici dlouholetého šéfa značky Ruperta Stadlera.
Audi chce v rámci tohoto plánu vytvořit vývojové centrum, které bude sloužit pro celou skupinu Volkswagen Group. S vývojem by měla automobilce pomáhat i Hyundai, se kterou má Audi podepsanou smlouvu o spolupráci v oblasti sdílení komponentů a patentů.
Zadní vrátka
Společnost chce programem h-tron reagovat i na některé nedostatky, které elektromobily mají a také na fakt, že jejich výroba je poměrně náročná na přírodní zdroje. Navíc si momentálně nemůže být nikdo jist, zda je v elektromobilech skutečné budoucnost, nebo se jedná o dočasný boom. Ještě letos by proto chtěla představit prototypy s palivovými články, kdy poslední představila v roce 2016. Novinka měla za úkol využívat vodíkového systému šesté generace, který byl doplněn o baterii nabíjenou ze zásuvky.
Produkce nového vodíkového vozu by měla být zahájen v roce 2021, s tím, že se bude jednat o velmi omezený počet kusů. Kdy přesně bude zahájena větší produkce, momentálně není jasné, mělo by se tak však stát nejpozději v druhé polovině příští dekády.