Útočení na konkurenci prostřednictvím reklamy není moc etický tah, ovšem často se jedná o velmi vtipnou záležitost. V nedávné době si takto vstřelilo BMW z Mercedesu při propagaci svého corssoveru BMW X2.
Nic nového
U BMW jsme zvyklí, že se rádo pouští do reklamních bitev. Například nedávno sváděl litý billboardový souboj s Audi či s Volkswagenem. Většinou se však jednalo jen o lokální billboardy a ne o televizní reklamu. A hlavně se nejednalo o zcela přímý atak.
Jenže nový videospot prezentující BMW X2 to je jiná káva. BMW v něm totiž doslova vmete políček Mercedesu do tváře, a ten se nemůže vůbec bránit. Reklama je docela krátká, ale i tak stojí těch několik sekund za to! Mnoho slov tady totiž není vůbec potřeba.
Jsi na řadě!
X2 ve spotu přijíždí oděná do křiklavě zlatého laku, do šedivého dealerství Mercedesu. Z automobilu se ozývá rappový song ve kterém interpret zpívá: Vím že šílíš když mě vidíš!. Náhle se stáhne okénko X2 a z něj vystrčí jeho řidič ruku ve které svírá zlatý mikrofon. Ten následně upustí na zem v naprosto jasném gestu. Kdo se trochu vyzná v afroamerické zámořské kultuře ten ví, že toto gesto znamená pohrdavé jsi na řadě!
20
Celý spot je navíc doplněn o slogan který říká: Skutečné hvězdy jezdí ve zlaté. Nemyslete si však, že by se BMW a Mercedes nějak extrémně nesnášeli, jako například Hyundai a Škoda. Třeba před rokem BMW oficiálně poblahopřálo Mercedesu-AMG k jeho padesátiletému výročí.
Spot navíc doprovází jednoduchý slogan, který říká: Hvězdy jezdí ve zlaté. Od BMW se tedy jedná o velmi hořkou medicínu. Nemyslete si však, že by se Mercedes s BMW nějak bytostně nenáviděli, jak jsme tomu zvyklí například u Hyundai a Škody. Třeba minulý rok BMW popřálo k padesátiletému výročí Mercedesu-AMG.