Lotus pátrá po svém Grálu

Automobilka Lotus byla v nedávné době koupená Čínskou Geely a vypadá to na jeho znovuoživení. K úplné spokojenosti však Lotusu jedna věc přeci jen chybí a to její vůbec první vyrobený automobil. Problém je, že značka nemá absolutně tušení, kde by se mohl nacházet.

Hledání legendy

Lotus letos oslaví 70 let od svého založení a tak by se slušelo, kdyby pořádně připomněl svou historii. Bohužel hlavní bod svých začátků, totiž první vyrobený automobil představit nemůže. Mark I, který vznikl v malé garáži zakladatele Lotusu Colina Chapmana je nezvěstný. Colin jich sice vyrobil hned několik, ale ten první automobil je přeci jen jeden. Postavil jej v roce 1948 a absolvoval s ním i několik závodů, ve kterých si vůz nevedl vůbec zle.

Chapman však v té době nemohl tušit, kam až to jeho automobilová dílna dotáhne a tak aby mohl vyvíjet další modely, rozhodl se svůj vůz prodat. Podal si proto inzerát v magazínu Motor Sport, kde jej prodal za 135 liber. Koupil jej kdosi ze severu Anglie, ovšem tady stopa po legendárním voze končí.

O dalším osudu vozu není nic známo. Stopa se po něm zcela vytratila a to by mohlo znamenat i to, že byl nebohý Mark vyvezen z ostrovů pryč a na pevnině jej mohl kdosi třeba i zdemolovat v nevědomí, jak významný automobil vlastní.

Snad není pozdě

Automobil byl předělanou variantou vozu Austin Seven. Chapman mu odlehčil namontováním lehčích panelů karoserie, které šly rychle odmontovat i namontovat. Zadní část pak byla navíc rozšířena, díky čemuž mohl automobil převážet hned dvě rezervy najednou.

Automobilka vnímá první Mark I, jako svatý Grál celé značky a za jeho nalezen nabídla skutečně tučnou odměnu. Vypadá to však, že to hledající nebudou mít vůbec jednoduché.

O SV

Shlédněte také

Lotus vstane z mrtvých

Čínská automobilka Zhejiang Geely Holding Group plánuje obří investici 1,5 miliardy liber, tedy zhruba 43 …