Automobilka Škoda Auto v těchto dnes testuje svou nejnovější novinku jménem Karoq. Ten je novějším dvojčetem modelu Alteca od Seatu, a také následovatel uspěšného modelu Yeti. Zároveň se bude jednat o malého dvojníka sedmimístného SUV Kodiq.
Yeti se sice hezky vyslovuje a ještě lépe pamatuje, ale je zapotřebí sjednotit názvosloví SUV modelů v rámci značky. Tak zní rozhodnutí představenstva automobilky. Yeti tak byl poslán k ledu a my si budeme muset zvykat na nový, trochu složitější název Karoq. Nyní jsou k dispozici první fotografie z testování toho automobilku, ještě stále v kamufláži.
Novinka přinese oproti modelu Yeti značný nárůst rozměrů a také proměnu vzhledu. Tím se velice blíží podobnému SUV modelu od Seatu jménem Alteca. S tou sdílí nejen platformu, ale také velké množství tvarů karoserie. Zároveň se novinka bude dodávat se stejnými motorovými jednotkami a také s pohonem všech čtyř kol a spojkou Haldex v páte generaci, které jsou volitelným vybavením přinášejícím režim Offroad.
Automobilka slibuje větší rozměry pro cestující vzadu i vepředu, které v některých ohledech předčí i španělského sourozence. To se týká především zavazadelníku, který je možné, díky zcela sklopným sedačkám, rozšířit mnohem více. Hlavní odlišnosti najdeme však v přední části vozu, kde na nás zírají čtyři přední světlomety s diodovou technikou. Záď vozu se také liší a to tvarem víka kufru a grafikou diodových svítilen.
Velice potěší také nový digitální přístrojový štít, který byl očekáván až v inovovaném Superbu. Ovšem přináší jej už Karoq. Jeho displej nabízí hned čtyři druhy uspořádání a to klasické, s otáčkoměrem a rychloměrem, které nalezneme na klasických místech. Pak zde nalezneme digitální formu, které vévodí okno navigace a také Inprofile, tedy vzhled upřednostňující vlastní zdroj a po stranách dodatečné informace. A posledním typem vizualizace je redukované uspořádání pro noční jízdu.