První generace třídy C se objevila z ničeho nic. V roce 2011 nahradila CLC třídu. Čtyři roky uplynuly jako voda a C-Class konečně získává verzi kupé, která se představila na frankfurtském autosalonu.
Nový model C-Class nabídne více vnitřního prostoru oproti dražší verze třídy E. Nemluvě o tom, že bude lehčí a bude disponovat moderním interiérem. Díky sexy křivkám je Mercedes-Benz C-Class horkým kandidátem na jedno z nejočekávanějších aut letošního roku.
Exteriér
Ti kteří propadli lásce pro model třídy S-Coupe bude nejspíš model C-Class poněkud povědomí. Podobný profil a hubená koncová světla tuto domněnku ještě více umocňují. Ve zkratce lze říci, že model C-Class je sražená verze modelu S-Class coupe. Samozřejmě tu jsou konstrukční rozdíly, které jsou viditelné při bližším zkoumání, ale celkově působí dojmem jako menší verze většího bratra.
Interiér
Identické křivky jsou kromě exteriéru i v interiéru. Díky tomu získáte jedno z nejmódnějších modelů v tomto segmentu. Design opět pokračuje ve stejném duchu a kvalitě jako předchozí model či vyšší třída. Identická konzole je však přizpůsobena pro manuální převodovku. Všechny funkce a moderní technologie jsou však totožné s C-Class sedanem a platí to i pro čalounění, materiál či barevné kombinace.
Hnací ústrojí
Letošní model je výrazně lehčí, než první generace. Díky využití hliníku a vysokopevnostní oceli nepřichází nižší hmotnost na úkor pasivní bezpečnosti. Pod kapotou se nachází přeplňovaný 2,0 litrový čtyřválec, jako je tomu u C300.
Vůz ze sebe vymáčkne 240 koňských sil a 273 liber-stop točivého momentu. Dále se můžeme dočkat vůbec poprvé v historii volitelného vzduchového odpružení, které patří mezi exkluzivní funkce v tomto segmentu.
Závěr
S vnějším designem podobným jako S-Class kupé, je nový C-Class sedan na dobré cestě jak porazit konkurenty BMW a Audi. Alespoň do té doby, než svoje kupé začnou modernizovat.