Domů / Inzerce / Zajímavosti z automobilového světa

Zajímavosti z automobilového světa

Svět se poslední měsíce točí snad jenom kolem nového typu koronaviru. Pojďme na chvíli na tyto negativní zprávy zapomenout a podívat se, co je nového v automobilovém světě. Technologie jdou dál nehledě na pandemii.

Jak je na tom Hyperloop?

Hyperloop je nový způsob dopravy, o němž se mluví už pěkných pár let. Umožnil by nám dostat se třeba z Amsterdamu do Düsseldorfu za 30 minut, a to v elegantní kapsuli plující uvnitř trubky. Rychlost tohoto systému by měla dosahovat až 1220 km/h, v současnosti na něm pracují Virgin Hyperloop One Systems a Hyperloop Transportation Technologies. V roce 2017 se podařilo vybrat vhodný materiál (TenCate 8020), od té doby jsme se ovšem výraznějších pokroků nedostali. Hyperloop je stále jen teoretický koncept, na němž se ale pracuje.

Ve Švýcarsku vyjede první kamion s vodíkovým pohonem

Ve Švýcarsku spouští pilotní projekt, který má testovat použití vodíku jako paliva pro nákladní automobily. Konkrétně jde o 19tunové vozy Hyundai Xcient Fuel-Cell vyráběné v Jižní Koreji. Podle předpovědí Hydrogen Council bude v roce 2030 na silnicích 350 000 kamionů na vodík a také 50 000 autobusů. Ve Velké Británii mezitím testují projekt HydroFLEX, vlak poháněný vodíkem.

Cílem Elona Muska je do 3 let snížit ceny baterií na polovinu

CEO společnosti Tesla Elon Musk se nechal slyšet, že jeho hlavním cílem na příští tři roky je snížit cenu baterií automobilů Tesla na polovinu. Tato změna by mohla elektromobily učinit dostupnějšími pro spoustu lidí, baterie totiž tvoří velkou část ceny automobilu.

„Jedna z věcí, které mi dělají největší starosti, je, že zatím nemáme cenově dostupné auto. To je něco, na čem musíme do budoucna opravdu zapracovat,“ nechal se slyšet Musk.

BMW propouští 6 000 zaměstnanců

Koronavirová krize se nevyhýbá ani automobilovému průmyslu a velkým příkladem je společnost BMW. V srpnu ohlásila, že je ve čtvrtletní ztrátě poprvé od roku 2009. Do roku 2022 chce propustit 6 000 německých zaměstnanců. Abychom ale uvedli vše na pravou míru, německá automobilka měla problémy ještě před koronakrizí.

I v automobilovém průmyslu je tedy situace taková jako v jiných oblastech. Přichází špatné i dobré zprávy. Svět se stále točí.

O Angelo

Shlédněte také

Co je potřeba k tomu, aby elektromobily ovládly trh?

Elektromobily mají před sebou zářnou budoucnost. Už teď jsou poměrně populární, k vrcholu jim ale …