Domů / Ostatní značky / 100. výročí Maserati s novým Quattroporte

100. výročí Maserati s novým Quattroporte

Příští rok oslavíme jedno významné kulaté výročí, značka Maserati bude na světě již sto let. Tehdy v Boloni u kolébky stálo šest bratrů, Alferi, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto a Mario Maserati. Ti dokázali vyrábět závodní vozy se čtyřmi, šesti, osmi i šestnácti válcovými motory, které dokázaly vítězit v různých soutěžích a tak čelit i gigantům jako byly Auto Union či Mercedes.

Od té doby se změnili majitelé, i místo výroby. Firma dnes sídlí v Modeně a je přímo podřízená Fiatu. Ale jde o velmi úspěšnou značku, v roce 2012 Maserati prodal všech 6300 vozů po celém světě a jeho cílem je prodávat až 50.000 vozů v roce 2015. Jistě to vypadá jako přehnané velikášství, ale již dnes by měl mít Maserati na příští rok přibližně 17.000 objednávek na další automobily, a to i na nové Quattroporte 2014, jen v samotné Číně. Jde tak o největší odbytovou oblast, i když také v USA je nadále Maserati jedničkou na trhu.

maserati-quattroporte-2013-1Nové Maserati Quattroporte je již šestou generací v pořadí a podle dat automobilky bylo vyvinuto zcela nově od základů. Na projekčních pracích se podílel Lorenzo Ramaciotti. Pokud vůz srovnáme se svým předchůdcem, můžeme nalézt nanejvýš některé zdobné prvky, jako je třeba tvar C sloupku nebo oválné výdechy za předními koly či blatníkové porty. Novým prvkem budou například bezrámové dveře. Vůz zachovává jisté progresivní prvky, celkový vzhled má ale nádech více luxusnější. Nové Quattroporte bude také větší než jeho předchůdce, takže nabídne větší prostor, nový sedan se bude jmenovat Ghibli. Jistě se vyrovná konkurentům, jako jsou zejména BMW M5 nebo Jaguar XFR.

Nový Quattroporte má být nejen luxusnější, ale také lépe ovladatelný, bezpečnější a hlavně ekologičtější, než tomu bylo dřív. Interiér nového vozu již také nebude mít nádech jisté lacinosti, ale na první pohled z něho bude vyzařuje luxus a je také více sportovnější. Na středovém panelu najdeme velký displej, ale tlačítek bude naštěstí jen málo, řidič by měl mít více času se věnovat řízení a užívání si jízdy. Na interiéry byly použity nejvytříbenější materiály jako je zejména perforovaná kůže, dřevo, hliník a podobně.

maserati-quattroporte-nahradi-dva-nove-modely-s-72Motory budou vyráběny v zařízeních Ferrari v Maranellu v Itálii a jejich konstrukce vychází opět z motoru Ferrari. Na počáteční období by to měl být motor V-8, ale později by se měl objevit přeplňovaný V-6. Podle produktového vývojového inženýra Federica Landiniho jsou motory V-8 a V-6 navrženy na základě stejné spalovací komory a v žádném případě nic nebylo zcela převzato od Pentastaru V6 Chrysler. Na italský motor V-6 se jen používají stejné chladící kapaliny a čerpadlové oleje jako americké motory. Došlo se k tomu, nač utrácet miliony na návrh a vývin nového čerpadla, když je tak snadno dostupný Fiat/Chrysler Group. Maserati se bude stavět se zadním pohonem a pohonem na všechna čtyři kola ve verzí V-6 Quattroporte S, a to v nové továrně Grugliasco nedaleko Turína. Tyto vozy boudou ale jen na export.

Motor V-6 v Quattroporte S bude mít klidnější provoz než V-8 v GTS, zejména pro dva chybějící válce a jejich 60-stupňové uložení.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

O

Shlédněte také

Rolls-Royce nabízí možná nejdražší sedátko na světě

Majitelé Rolls-Royců se vždy spokojily jen s tím nejlepším a to se týká i posezení. Proto …

Napsat komentář