Ford představil první Focus RS v roce 2002. Vůz popularizoval rallye speciály, jako jsou Escort RS 1600 nebo Escort RS Cosworth. O téměř sedm let později, přišla další generace Focusu RS s ještě výraznějším rallye vzhledem. Nový model má být nabízen s inovativním pohonem všech kol. Výroba má být prováděna na německém trhu a stejně jako předchůdci bude verze RS nabízena po celém světě.
Exteriér
Sportovní kit je více než hoden odznaku RS. Nový Ford vypadá, že je připraven na ostrý závod hned z podlahy showroomu. Přední splitter nabízí krásný výhled na mezi-chladiče. Velká lichoběžníková mřížka jej krásně doplňuje. Profil je typický pro RS styl. Blatníky byly rozšířeny, aby měli dostatek prostoru pro -palcová kola z lehkých slitin, které jsou exkluzivní k modelu. Zadní design nabízí aerodynamický difuzor, který dosahuje lepšího přítlaku a zároveň snižuje odpor.
Interiér
Jak se dalo čekat, interiér Focusu RS má závodní rysy již od podlahy. Standardní sportovní sedadla Recaro, ploché dno volantu či množství RS odznaků vám dá jasně najevo, kde se nacházíte. Celý balíček obsahuje sportovní pedály z lehkých slitin, dostatečné množství přístrojů umožňující nastavit tlak, teplotu oleje a spousty dalšího. Součástí vozu jsou pak standardní informační systémy, které se postarají o pohodlí během jízdy.
Hnací ústrojí
Pod kapotou se nachází čtyřválec o objemu 2,3 litrů EcoBoost. Motor vydá ze sebe na 316 koní a díky novému duálnímu turbodmychadlu získá mnohem účinnější zvýšení otáček za minutu. Díky tomu zvládne sprint z nuly na sto za 4,5 sekundy.
Závěr
S výkonem nad 316 koňských sil a inovativním pohonem všech kol vypadá na papíře ve svém segmentu Ford Focus RS jako vítěz. Samozřejmě vše není ještě odhaleno a tak může přinést nepříjemná překvapení jako příliš velkou váhu. Nicméně vše je zatím na dobré cestě a budeme se modlit, aby tomu tak zůstalo. Pokud si nevíte rady, jaký Ford pořídit, tento model vás pravděpodobně ničím nezklame.