Domů / Ferrari / Ferrari dnes a zítra, to je vždy vrchol elegance a modernosti

Ferrari dnes a zítra, to je vždy vrchol elegance a modernosti

Společnost Ferrari je známá od roku 1928, kdy ji založil Enzo Ferrari. Tehdy se ale jen podílela na rozvoji motoristického sportu, a až v roce 1947 vytvořila vlastní automobil. Značka Ferrari se pohybuje na tratích F1, ale vyrábí také slavné silniční vozy, jako jsou Dino, 288 GTO, Testarossa, F40 a Enzo, který byl pojmenován podle zakladatele společnosti. Nyní se Ferrari dalo v oboru silničních vozidle i na stavbu hybridních vozidel a chce k sobě přilákat ekologicky myslící bohaté kupce.

“Nevěřím elektrickým automobilům, ale pevně věřím v hybridy,” řekl předseda společnosti Luca Cordero di Montezemolo v rozhovoru pro televizi Bloomberg. Ferrari s tímto trendem nabízí vysoce výkonné vozy se sníženými emisemi a dále testuje různé hybridní technologie, aby sportovní auta byla ještě dynamičtější, tak i elektrická hnací ústrojí měla ještě lepší akceleraci.
ct_laferrari_hp_02_sideZa těcho zásad  byl letos představen LaFerrari, super sportovní automobil, první model Ferrari s hybridním pohonem, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Maximální rychlost vozu přesáhne 350 km/h. Zatím se neví, zda  a jaké bude mít LaFerrari pokračování, ale vývoj ve společnosti jde neustále dál i na jiných typech vozů. Je to zejména 458 Speciale, pokračovatel Ferrari 458 Italia a nástupce modelu 430 Scuderia.
Novinka 458 Speciale byla chystaná na Frankfurtský autosalon, ale jak bývá obvyklé, tajemství se neudrží. Tento vůz je lehčí proti stávajícím modelům o 90 kilogramů, takže váží pouze 1290 kg. Pro konstrukci motoru byly třeba použity nové materiály. Například to bylo pro výrobu klikového hřídele, čímž se mohl zvýšit výkon 4,5 litrového vidlicového osmiválce z 570 na 605 Hp při 9000 otáček za minutu. Jedním z nejčastěji žádaných parametrů je zrychlení. Takže se u tohoto modelu podařilo zlepšit čas akcelerace z 0 na 100 km/h o celé čtyři desetiny vteřiny, proto 458 Speciale bude schopen z místa to na stovku dosáhnout za pouhé 3 vteřiny.

laferrari_4Na dvojnásobek, co je 200 km/h, to novému vozu zabere jen 9,1 vteřiny. Pro toto Ferrari není však důležitá jen rychlost v přímočarém směru, ale též udržení si vysokého tempa i v zatáčkách. Samozřejmě je při tom potřeba dávat při konstrukci důraz na systémy aktivní aerodynamiky. Udává se proto, že tento typ má nejefektivnější aerodynamický tvar oproti všem doposud vyráběným silničním vozům Ferrari.
Výjimečných prvků na autě najdeme více, třeba v přední části pohyblivé klapky, které se aktivují   při rychlostech nad 170 km/h, a tím zlepšují zvýšení přítlaku. Také můžeme vidět boční křidélka před zadními podběhy, nový difuzor, ale i výraznější zadní spoiler.

Pro znalce značky Ferrari nemusíme připomínat, že celkové aerodynamické řešení karoserie je podobné jako u LaFerrari.
Nové Ferrari 458 Speciale má také nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které byly speciálně navržených pro tento vůz. Výrobce proto slibuje mimo spousty trakce též lepší odolnost a životnost i při zvýšené zátěži, a navíc i lepší výkony na mokré silnici.

O

Shlédněte také

Elektrické Ferrari jen tak nebude

Ferrari sice tvrdilo, že první elektrický supersport bude oděn do červeného laku, ovšem jak to …

Napsat komentář