Domů / Novinky / Připravte se na Autosalon Frankfurt 2013

Připravte se na Autosalon Frankfurt 2013

Jako v mnoho jiných případech, ani u aut není možné na sto procent říci, které vozidlo je možné za auto považovat a tím pádem, které auto bylo první. Pro nás může být potěšující, že se k těmto pionýrům připojuje i vůz Seigfrieda Marcuse z roku 1875, vyrobený v Adamovských strojírnách. Kde je náš první automobil Prezident s rokem 1897 z Kopřivnice? Tento rok 1897 byl ale významný i jinak, v hotelu Bristol v Berlíně se konal první mezinárodní autosalón, a pak již každý rok, někdy i dvakrát.

Od roku 1951 se pořádá poprvé ve Frankfurtu a dál již jen jako bienále. Od roku 1992 se v sudých letech představují užitkové vozy.
Letošní “Auto show” se bude konat pro veřejnost od 14. září do 22. září, a bude to opět akce, která jistě překová vše, co tu doposud bylo. Novináři, kteří by měli pozvednout netrpělivost a lačnost automobilových příznivců do nadpozemských výšek, mohou haly autosalonu společně s odbornými hosty navštívit od úterý 12. do středy 13. září. Otevřeno je od 9 do 19 hodin.
auto08-08 tady začala historie Jednotlivé automobilky a výrobci automobilových částí, součástí, doplňků apod., mají vyhrazené prostory v některé z mnoha hal, takže ve fóru a hale 2.0 to je například Daimler AG Mercedes-Benz AMG, v hale 3.0 pak VW, Škoda, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, v hale 3.1 např. Mitsubishi, Changan a mnoho dalších.

V hale 4.0 také velké množství výrobců, např. Akrapovic, Bundeswehr, Sonceboz, Denso, Linamar, Nexen atd., v hale 4.1 Tomtom, Federal-Mogul, Here, Bayern Innovation aj. Hala 5 bude jistě velmi atraktivní – Volvo, Jaguar, Land Rover, Wiesman, Hamann, Mansory, Infiniti, Aston Martin, Alpina, Techart, Brabus, Smart-Brabus, Tesla a Startech. Hala 5.1 je vyhrazená například společnostem Edag, Delphi, Johnson Controls, Continental AG, Hengst atd. Do haly 6.0 zavítají příznivci značky Hyundai, Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Lancia, Jeep, Ferrari a Maserati. Obdobně atraktivní bude jistě i hala 8.0 se značkami Renault, Subaru, Opel, Toyota, Peugeot, Nisan, Lexus, Citroen a třeba i s Michelinem či Boschem.  Hala 9.0 byla určena pro Chevrolet, Hondu, Kiu, Cadillac, Suzuki, Mazdu a Forda. Halu 11.0 obsadí celou BMW.
LaFerrari-main_2500487b Do Frankfurtu lze dorazit autem třeba za pět hodin, je to asi 500 km po dálnici, ovšem záleží na hustotě provozu a opravách, resp. stavbách jiných dálnic. Vstupné je 15 eur o víkendu a 13 eur ve všední dny, výstaviště je značně rozlehlé, chce to šetřit síly. Stihnout vše pohodlně za jeden den nelze, je proto raději lepší se soustředit na méně značek a ještě pokud možno sousedních. Nejvíce místa mají samozřejmě němečtí výrobci, VW, Audi, Mercedes Benz a BMW. Tady také bývá obvykle nejvíce návštěvníků, což se raději nezaměřit v halách 8 a 9 s Peugeotem, Citroën atd., jak píšeme výše?
Vyznat se ve všech novinkách je nad lidské možnosti, uvádí se tu asi devadesát premiér od světových až po národní, některé se už začínají vyrábět a přijdou na trh, jiné k tomu mají daleko, a pak tu jsou i koncepty, které se na silnici nikdy neobjeví. Může jít o zcela nová auta, VW up!, Audi A5, Hondu Civic atd., ale je tu mnoho inovací, nových typů a podobně.
Parkoviště pro osobní auta je nejlepší Rebstock, odkud jezdí kyvadlová doprava, autobusy mohou dle šipek a pokynů pořadatelů stát blízko výstaviště, motocykly mohou parkovat zdarma u výstaviště poblíž “Messeturm tower”. Samozřejmě všude bude bohatá nabídka jídla a pití, možnosti ubytování v bližším i širším okolí, není tu skulina, nač bychom si měli ztěžovat. Stačí proto obdivovat nová auta a představovat si, že…

O

Shlédněte také

Co je potřeba k tomu, aby elektromobily ovládly trh?

Elektromobily mají před sebou zářnou budoucnost. Už teď jsou poměrně populární, k vrcholu jim ale …

Napsat komentář