Elektricky poháněný Ford i na náš trh?

Před několika lety by automobilky ani nevzdechly po nápadu si začít něco ve velkém s elektroautomobily, protože vliv naftových magnátů jim všechny plány z plachet svál. Jenže stačilo pár energetických a politických krizí, k tomu neustále se zvyšující cenové požadavky dodavatelů pohonných hmot a najednou je tu dokonce i Ford s elektromobilem.

Ford není samozřejmě první, je tu již Nissan Leaf, evropské Auto roku 2011 a m.j. hybrid Chevrolet Volt s americkým titulem Zelené auto roku 2011. Takže, jak bylo psáno, na cestu elektrifikace se dal i Ford se svým modelem Focus Electric, který bude jeho prvním sériovým osobním elektromobilem. Na právě probíhajícím autosalónu ve Frankfurtu si ho můžete prohlédnout a také zjistit, zda skutečně letos půjde na trh.
62-2012-ford-focus-electric-optJak bývá obvyklé, u nových hybridů i u elektrických variant se mění nejen vnější vhled, ale i exteriér. Tak je tomu i u Focusu Electric, kdy jde ale jen o skromné úpravy. Asi nejvýraznější změnou úprava masky chladiče, která ale připomíná trochu současný vzhled Aston Martin. Ale nešlo o něco kopírovat, spíše vynechat zařízení, která jsou u elektromobilu zbytečná, třeba přívod vzduchu k chladiči motoru.
Všechny detaily vozu nebyly zatím zveřejněny, nic o akumulátorech a jejich kapacitě, ale udávaný dojezd vozu kolem 160 km na jedno dobití není zrovna potěšující. Ani Focus Electric nedokáže překonat potíže, které i jiné elektrické automobily mají. Elektromotor je stavěn na výkon 123 koní, což je tdy 90 kW, a točivý moment až 245 Nm, náhon přes jednostupňový převod je na přední kola nápravy. Udávaná nejvyšší rychlost je také jen 136 km/h.
2012-Ford-Focus-ElectricZdrojem pohonu Focusu Electric jsou Li-Ionové akumulátorové články, na jejichž vývoji se s Ford spojila  specializovaná společnosti LG. Nyní proto zástupci automobilky Ford uvádějí, že ze sítě s napětím 240 V se automobil může nabít za čtyři hodiny. Jen tak mimochodem, u Nissanu Leaf to je osm hodin.
Na Fordu Focus Electric bude řada inovací, doslova specifických zařízení. Můžeme tady uvést zejména  komunikační rozhraní MyFord Touch určené speciálně pro elektromobily, řízení palubní soustavy softwarem Microsoft nebo soustava MyFord Mobile určená pro dálkové ovládání dobíjení a určitých palubních skupin vozu.
Focus Electric se vyrábí v továrně Wayne ve státě Michigan. Jak bylo řečeno, do prodeje, ale zatím jen v USA, by měl přijít ještě do konce letošního roku. Pro Evropu se vozidlo začne vyrábět závodě Ford v Saarlouis v Německu. Cena se bude pohybovat kolem 780 tisíc korun, ale pro představu, do vývoje Ford investoval 16 miliónů eur.

O

Shlédněte také

Nový Focus ST přichází

Nový Focus patří mezi nejoblíbenější hot hatche na trhu. Nyní je tu i jeho nejnovější …

Napsat komentář